Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door SpeedyGJ
Al paar keer is me dit overkomen dat de verbinding af en toe naar de 20% knalt en vervolgens weer naar de 80% te gaan om vervolgens later helemaal weg te vallen. Oke batterij leeg, even een nieuwe erin en klaar.

Nu is het weer zover, opvallend is wel dat dit begon juist op het moment dat de eerste neerslag werd geregistreert, sins dien is het up and down!

Nu durf ik opnieuw een lege batterij niet uit te sluiten maar samen met de eerste neerslag vind ik het wel opvallend, dus wil dit wel even aan de orde roepen.
Ik heb al aantal keren problemen gehad met het station en begin nu een beetje te vervelen.

Momenteel weer 60% maar verbaast me niks als morgen alles eruit ligt.
De half nieuwe batterij (die uit de windtransmitter) zit er sinds dec erin, maar of dit de reden zou zijn, ik weet het niet.
Door jango
Normaal gesproken moet je een ontvangst hebben van tussen 90 en 100% heb je dit eerder wel gemeten.

Wat betreft de batterij dat kan je controleren in weatherlink als deze te laag is veranderd het cijfer in een rode kleur.

Wat is de afstand tot de consool en wat zijn de obstakels ertussen is dit bv. staal dan zou het best kunnen dat als dat nat word de reflectie hoger is zodat de ontvangst minder word.

Ik heb een VP1 waardoor ik niet alle eigenschappen van je station ken.

succes

Gr. Jan
Door SpeedyGJ
Het is een hele tijd goed gegaan met het bereik, af en toe even 90% maar minder ook niet.

Status van de batterij wordt in WL niet weergeven!! Dit dacht ik ook toen in DEC de batterij leeg was maar in WL wel gewoon goed was dus die indicatie ga ik zeker niet volgen.

De afstand is niet heel erg groot <10m.
Wel moet het door aantal ruimtes heen (lees restaurant) maar eigenlijk mag dit geen probleem vormen, met die reflectie is iets om in de gaten te houden, zodra het wat droger is en alles is weer goed dan moet ik eens kijken of hier een oplossing voor is, toch even in de gaten houden.

Bereik:
Afbeelding
Door regenbui
Even in WL naar button window, alarm en battery status aanklikken daar kan je zien of de batterij leeg is of niet.

Let ook even op de beglazing waar het signaal doorheen moet, HR+ en HR++ geven problemen met de ontvangst,
Ook de afstand van station en console in theorie 300mtr is van belang.

gr Theo
Door SpeedyGJ
Er zit inderdaad HR+ en HR++ beglazing in dit restaurant.
Zoals ik al aangaf maakt dat in WL niks uit, toen de batterij leeg was gaf die ook OK aan dus die indicatie ga ik niet volgen.

Verder gaf ik nog aan dat de afstand minder dan <10M is dus zou het theoretisch gezien makkelijk kunnen.

Ik ben momenteel weer op de pier toen ik ineens thuis zag dat letterlijk alles eruit lag, toen ik het kantoor binnen kwam bleek alles gewoon weer te zijn herstelt. Ik heb even de verbindings info bekeken en ik zag dat deze nog geen 20X achter elkaar kon opvangen. Momenteel staat deze vlak bij het ISS station, het staat nu ongeveer 10min dus ik zal zo kijken wat het resultaat kan zijn, mocht deze goed zijn dan weet ik genoeg en dan zou er moeten worden gekeken of het ISS aan de kant van het kantoor kan komen te hangen, dit zou dan een heel stuk kan schelen.

Momenteel staat die aan de Z/ZW kant en zal eventuele nieuwe plek O/NO zijn.
Door pb2rdf
Probeer eens een ander channel id voor je ISS om te achterhalen of er verbetering is.

grtn, Peter
Door osjohn
Voorheen ontving hij toch normaal, dan is er een probleem of er is een externe
bron die ook op de 868mhz draait.

John
Door SpeedyGJ
Normaal was het inderdaad goed.
Even een late update:
Zonet nog even naar de pier geweest om te kijken hoe alles liep. Paar keer naar de 80% gegaan maar voor de rest bleef het mooi rustig bij de 100%.

Voor als nog hou ik het bij regen die reflecteert maar brengt me gelijk op een andere vraag....we hebben de afgelopen weken behoorlijk wat sneeuw gehad, toen was de overdracht ook goed, beetje vreemd allemaal.
Maar goed nu lijkt alles weer even goed te zijn, ik hou alles even in de gaten en hopen dat het hier bij blijft. Andere oplossing is er momenteel niet, en om het ISS te verplaatsen wordt een klein probleempje en dat brengt mij op een volgende vraag.

Ik heb hier de anemometer transmitter kit nog liggen, deze is tijdens de val van jaartje terug verminkt, de antenne is er namelijk eraf geknapt en heb em verder ook niet meer terug gevonden. Nu steekt er nog wel een draadje uit die goed is om nog voor hooguit 10 a 20 meter te kunnen door zenden, verder dan deze afstand wordt het flink minder. Wat kan ik doen om deze weer optimaal te laten werken?

Hier even een foto erbij:
Bijlagen
transmitter.JPG
transmitter.JPG (100.12 KiB) 3637 keer bekeken
Door Willy Peters
Als je deze print weer gaat gebruiken zou ik gelijk de oxidatie bij de dipswitches weghalen. Dat spul geleid als de pest. Ik kan mij niet voorstellen dat dit nog allemaal goed werkt. Daarnaast kun je overwegen om, nadat je de print schoongemaakt hebt, de print met een conserveringsmiddel in te spuiten.

Willy Peters
Door SpeedyGJ
Ik heb het inmiddels schoon gemaakt maar helaas nog niet kunnen testen of deze het nog doet.

Sinds vandaag weer uitvallen gehad en het lijkt erop dat de batterij niet 100% meer is.
Ik heb in de grafieken gekeken in WL, zo heb ik de verbinding vergeleken met:

Regen: De verbinding vliegt eruit als er neerslag is gevallen, maar ook dagen dat alles 100% was en toch ook regen is gevallen.

Zon: Ook eens gekeken naar de zonnestraling en valt me op dat bij dagen dat de zon niet of amper scheen dat de verbinding begint weg te vallen, zodra er ook maar een zonnige dag naar voren komt is alles weer goed, dus dit zou kunnen duiden op een zwakke batterij.

Enige manier om dit voor 100% zekerheid te stellen is: Tot morgen wachten en het mag stom klinken, maar ik hoop dat deze afwisselende bereik toch even door gaat om morgen te zien wat het dan doet als de zon weer gaat schijnen :)