Algemeen forum voor discussie over de website
Door AenG
Een mos verwachting met XML lijkt mijn ook wel wat. Alleen ben ik nogal gehecht aan de verwachting die metoconsult levert.

Het zou mooi als de xml waarden in het bestaande format in te lezen zijn.
Door SpeedyGJ
wslangerak schrijft:
SpeedyGJ schrijft:
Waarom slopen we dat plaatje er niet uit en gebruiken we gewoon de XML feed?

Dat is een mogelijkheid die iedereen heeft. Je kunt echter niet van iedereen verwachten dat hij of zij zelf de XML kan omzetten naar een "leesbaar plaatje".

Daarnaast moet op de server PHP draaien en die mogelijkheid heeft niet iedereen. Denk bijvoorbeeld aan collega's die een domein bij een gratis hostingbedrijf hebben of hun domeinnaam doorsturen naar een "homepage" van hun internetprovider. Die hebben meestal geen PHP tot hun beschikking.

Aangezien iedereen die data aanlevert recht heeft op een goede MOS-verwachting zal het plaatje gewoon moeten kloppen.

Ah daar heb ik even geen rekening mee gehouden dat er PHP aan te pas moest komen ;) bedankt!
Door Eckie76
Zoals Kees al schreef: Niet iedereen kan overweg met xml en php, of heeft een webpagina die dat ondersteunt.
Vandaar geen goed voorstel om de standaard MOS dan maar te schrappen.
Ook sluit ik me ook aan bij Peter's wens om extra features en de sneeuwverwachting.
Door CoenVS
Dag allemaal,

Sinds 15.38 zijn de plaatjes weer aanwezig en aangeboden aan Luc. Zijn systeem zal deze ophalen en waarschijnlijk nog verwerken, maar vanaf de avondrun van vanavond zou het sowieso weer in orde moeten zijn.

Oorzaak was een vastgelopen machine in 1 van onze computerruimtes. Omdat deze in parallel staan, heeft het (te) lang geduurd voor het opviel.
We gaan na hoe we dit sneller kunnen signaleren.

Hopelijk kunnen jullie weer plezier beleven aan de MOS-verwachtingen. We zullen XML en plaatjes blijven aanbieden en ik zal z.s.m. de sneeuwkans laten toevoegen aan de XML.

Zoals al aangegeven excuses voor de gemiste verwachtingen.

Groeten,
Coen
Meteo Consult
Door reitsma1960
CoenVS schrijft:
Dag allemaal,

We gaan na hoe we dit sneller kunnen signaleren.

Groeten,
Coen
Meteo Consult

Hoi Coen,

Bedankt voor het oplossen van het probleem.
Een tip is om misschien wat vaker dit forum te bezoeken?
Daar wordt direct gemeld wanneer er een MOS probleem is.

Mvrgr,
Oebel
Door Snarf2000
Heerlijk dat alles weer draait zoals vanouds.
Dank u.

Had al een beetje heimwee naar het vertrouwde plaatje.

En zoals gezegd, Coen, meld je vaker op het forum :woohoo:

Misschien kan je zelf ook eens een bijdrage leveren aan de diversiteit aan onderwerpen hier bij HWA.
Kennis van het weer heb je zat neem ik maar aan.

Groetjes Frans
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13