Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door thijso
Wie kan mij helpen?
Ik krijg een foutmelding "no weather station detected" in het programma Heavy Weather Pro 3600." Seriële aansluiting op pc.
Enige jaren geleden heb ik een nieuwe pc aangeschaft met USB aansluiting, dus werkte het spul niet meer. Nu heb ik een klein formaat pc gekregen met serieel aansluiting en wilde weer eens gaan proberen om een en ander weer draaiende te krijgen op de pc. Tevergeefs. Waar kan dit aan liggen?
Bij voorbaar dank voor reactie.
Groet,
Theo Oosterhof
Door teesee64
Hallo,

Heb je gecontroleerd of de seriele poort ook geinstalleerd is op de pc?

(via configuratiescherm -> aparaatbeheer)

Meestal heb je drivers nodig bij het moederbord die geinst. dienen te worden. In aparaatbeheer staat er dan een waarschuwings icoontje aangegeven.

Misschien kun je hier iets mee.

Groet,
Theo
Door thijso
Theo,
Dank voor de reactie.
Apparaatbeheer geeft "apparaat werkt correct."; dan denk ik dat dat om de seriële aansluiting gaat. Van het weerstation zelf komt schijnbaar de data niet door. Het heeft bij aanschaf allemaal wel gewerkt. Zou het aan het plugje (RJ12), wat in het weerstation zit, kunnen liggen?
Door kees ws middelburg
dat plugje zit dat in de goede ingang op je console ?? Dat je niet toevallig de pc compoort en de thermo/hygro poort hebt om gedraaid???

Is maar een idee natuurlijk.
Grt Kees
Door SpeedyGJ
Dit is een veel voorkomend probleem bij deze stations.
Wat je kunt doen is de volgende stappen door nemen:

1: Koppel je weerstation los.
2: Sluit je PC af.
3: Koppel het weerstation aan je PC.
4: Start je PC op.
5: Staart het programma op.

Als het goed is zou dit moeten werken, zo niet voer dan de stappen 1 t/m 4 uit, vervolgens schakel je de seriele poort uit en vervolgens weer opnieuw aanzetten, start dan het programma op. Probleem moet dan opgelost zijn.
Door petergroeneveld
Heb dit station ook gehad, wat ik altijd deed bij problemen is met de console terug gaan naar de fabrieks instellingen en toen was het weer oké.

Succes.
Door thijso
Dank voor reactie.

Ik heb alles uitgevoerd zoals omschreven. Aangesloten op compoort van weerstation.
HET WERKT NOG STEEDS NIET!!! Ik zal er een nieuw plugje aanzetten. Misschien helpt dat hopelijk. Ik heb hier dus twee pc's en op beide geen resultaat.
Door Wietse
Ja zoals Alexander al zegt de poort in Heavy Weather Pro moet wel overeenkomen met de vrije poort in Apparaatbeheer.
Heb zelf dit weerstation al sinds kerst 2005 en het werkt nog steeds prima. Toch denk ik is aan een overstap naar een nieuwer weerstation met meer intervallen.
Echter als scholier heb je daar niet altijd het geld voor :(.
Door thijso
Piep, hij doet het.
Nieuw plugje gemonteerd aan kabel tussen weerstation en pc. Zoals ik al een beetje het vermoeden had, lag het dus aan het contact. Nu zoek ik nog iemand die voor mij het dak op wil, maar die zal ik hier niet vinden denk ik. De windmeter staat behoorlijk uit het lood en vangt geen wind. Wellicht veroorzaakt door een vogel. Toentertijd heb ik dat ding te dicht tegen de nok geplaatst (verkeerde inschatting gemaakt.) Dank voor alle reacties.
Theo.