Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Het 'rangen management' zit standaard in het forum. Afhankelijk van het aantal berichten is er een naampje aan gekoppeld. Zie hier de instellingen:

Junior forum deelnemer 20
Senior forum deelnemer 40
Expert forum deelnemer 80
Goud forum deelnemer 160
Platinum forum deelnemer 320

Ik hecht er niet veel waarde aan en ik denk de meeste niet. Een nieuwkomer ziet wel snel hoe actief een forum deelnemer is, maar niet hoe behulpzaam.

Het forum heeft ook nog zoiets als karma, maar dat heb ik uitgeschakeld. Met karma kunnen gebruikers elkaar meer of minder karma toebedelen. Daarmee kun je wel zien hoe behulpzaam iemand is. Hoe het precies werkt, heb ik niet onderzocht. Als daar behoefte aan is, wil ik het wel eens aanzetten, om te kijken of en hoe dat werkt...

Gr,
Luc
Door Eckie76
Luc schrijft:
Het 'rangen management' zit standaard in het forum. Afhankelijk van het aantal berichten is er een naampje aan gekoppeld. Zie hier de instellingen:

Junior forum deelnemer 20
Senior forum deelnemer 40
Expert forum deelnemer 80
Goud forum deelnemer 160
Platinum forum deelnemer 320

Ik hecht er niet veel waarde aan en ik denk de meeste niet. Een nieuwkomer ziet wel snel hoe actief een forum deelnemer is, maar niet hoe behulpzaam.

Het forum heeft ook nog zoiets als karma, maar dat heb ik uitgeschakeld. Met karma kunnen gebruikers elkaar meer of minder karma toebedelen. Daarmee kun je wel zien hoe behulpzaam iemand is. Hoe het precies werkt, heb ik niet onderzocht. Als daar behoefte aan is, wil ik het wel eens aanzetten, om te kijken of en hoe dat werkt...

Gr,
Luc

Door Mike
Gewoon het 'rangen management' uitzetten, zo zijn we gelijk aan elkaar, hoe goed/behulpzaam iemand is dat komt vanzelf wel uit de topics naar boven.

Mocht het er wel komen dan zijn er misschien mensen die elkaar express "een veer in de kont gaan geven" ;) om daarmee weer bovenaan te staan, heb dit al eens eerder meegemaakt op een ander forum.

Maargoed, het is maar mijn mening, ik hecht geen waarde aan de rangen, dat de mods en admins te zien zijn vind ik wel belangrijk, verders zijn we gewoon leden en allemaal gelijk.
Door Sjulp
Inderdaad Mike.

Van het moment dat je ergens een rangorde/punten hebt zijn er altijd mensen die bovenaan willen staan, al is het maar met berichten als 'vind ik ook', 'mooi zo', enz..., kortom nietszeggend en zonder enige meerwaarde.

Iemand die het forum echter met enige aandacht volgt weet al vlug wie waardevolle berichten post en wie 'puntenpakkersberichten' post.

Ik hecht dus totaal geen waarde aan die punten en rangorde, sterker nog: sommige hooggeplaatste posters lees ik niet eens meer ;)
Door Luc
Mike schrijft:
Gewoon het 'rangen management' uitzetten, zo zijn we gelijk aan elkaar, hoe goed/behulpzaam iemand is dat komt vanzelf wel uit de topics naar boven.
Het uitzetten van het ranking systeem heeft een belangrijk nadeel. Er wordt dan niet meer weergegeven wie er moderator is. Dat lijkt me niet wenselijk. Zeker nieuwe forumleden zullen de moderators niet kennen.

Dus ranking laat ik aanstaan, maar als er iemand een voorstel heeft voor een betere benaming van de overige deelnemers, dan sta ik daar voor open.

Gr,
Luc
Door Luc
Overijse schrijft:
je kunt misschien het aantal posts optrekken, zodat men niet zo snel expert wordt.
Lijkt me inderdaad wel zinvol nu het forum enkele jaren actief is. Ik zal even zoeken naar een nieuwe verdeling. Ook nog tips voor de benamingen?

Gr,
Luc
Door SpeedyGJ
Nog een tip: De namen van de moderators een kleur geven :)

Admin = Rood
Moderators = Groen
Leden = Blauw (gewoon zo laten dus)

Dan is het voor iedereen ook gelijk duidelijk ;)
Door tinuz97
wslangerak schrijft:
Mijn mening: dat hele gradatiesysteem uitchakelen. ;)

Inderdaad....virtuele status kan ik toch niks mee :laugh:
Chips,weer een punt erbij :whistle: