Zoals veel anderen ben ik het er mee eens dat de "ranking" geen toegevoegde waarde heeft, tenminste zoals nu de puntentelling geschiedt. De kleurindeling kan ik me in vinden. En als je dan toch het aantal berichten wilt "tellen", verbind er dan geen benamingen aan als "expert" e.d. Het aantal berichten zegt immers niets over de kwaliteit of de expertise van de geboden informatie/berichtgeving.:huh:
Toch kan het volgens mij een stimulans zijn voor mensen om bijdragen te leveren aan het forum als zij dit op één of andere manier gewaardeerd zien. Ik heb het van iemand al voorbij zien komen: als je een waarderingsysteem zou willen toepassen, dan zou dat via een systeem middels waardering met reacties kunnen. Ik weet niet hoe moeilijk of gemakkelijk dat te verwerken is in een forum, maar je zou kunnen denken aan het volgende principe. Als je "klikt" op een reactie van een topic, wordt je gevraagd een waardering te geven voor het bericht waar je op reageert. Niet verplicht, maar uit waardering voor de persoon die het bericht heeft opgesteld. Strafpunten lijken mij zinloos, iemand die kulberichten plaatst, merkt dat vanzelf doordat hij/zij geen waarderingspunten van anderen krijgt.:silly: Hetzelfde kun je doen bij het citeren van reacties (quotes), ook dan wordt je gevraagd een waardering te geven voor het bericht waar je op reageert. Met een dergelijk systeem krijgen de mensen een puntenscore waaruit duidelijk blijkt in hoeverre ze een bijdrage zijn voor het forum. Dat stimuleert een ieder om een bijdrage te zijn.
Ik zou alleen voorstellen om de puntentelling niet te vertalen in termen als "expert" e.d., daar heeft het immers niets mee van doen. Termen als "bronzen deelnemer", "zilveren deelnemer", etc. zijn dan een beter alternatief, en zoals al door mensen geopperd: vanaf een bepaald puntenaantal kun je een taart of een aardigheidje verwachten. Uiteindelijk is het ons allemaal te doen om de positieve bijdragen die geleverd worden op het forum en hoe meer dat gestimuleerd wordt hoe beter... Dus blijf vooral positieve bijdragen leveren zou ik zeggen!:cheer:
Groet, Jeroen