Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door wsp
Ronados schrijft:
Dat is inderdaad een te laag percentage om hetgeen serieus te overwegen. Bedankt voor de reacties!

Jammer, zou toch fijn zijn als zoiets ook aanwezig was, ik zeg maar zo, meten is weten en elk getal is er een, beter iets als niets.B)
Door Eckie76
wsp schrijft:
Ronados schrijft:
Dat is inderdaad een te laag percentage om hetgeen serieus te overwegen. Bedankt voor de reacties!

Jammer, zou toch fijn zijn als zoiets ook aanwezig was, ik zeg maar zo, meten is weten en elk getal is er een, beter iets als niets.B)

We moeten alleen waken voor overkill aan data en getallen toch?

Straks zie je door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat in eerste instantie temperatuur, neerslag en wind echt in het oog springen, de rest is meer een soort overbodig (en schadelijk):P zakje chips..
Door wsp
Straks zie je door de bomen het bos niet meer

Nu zal ik wel weer aangevallen gaan worden, maar dat zie ik nu met al die Google ads ook al bijna niet meer. Daarbij zie ik op sommige site's door de drukte van dubbele plaatjes ook al geen duidelijkheid meer, ze lijken bijna allemaal op elkaar.
Dus waarom deze informatie waar je wat aan hebt niet gewoon erbij, maak gebruik van de echte gegevens die je hebt.

Ik weet dat ik nu veel commentaar ga krijgen, maar dat durf ik wel aan hoor, de naam Weerstation is met de tijd flink verslechterd. Zelf vindt ik dat een site moet voldoen aan bepaalde criteria's om de naam Weerstation te mogen hebben. De naam kopieer station is wat toepasselijker voor sommige. Ups ik lees nu al de berichten wat voor een arogant manneke ik ben, maar dat is wel mijn mening en denk met meerdere weer amateurs.
Door de vele eigen weer berichten zie ik ook al niet meer wat voor weer het wordt, ik hou me gewoon vast aan de Bron Meteo Limburg, die kunnen dit werk echt en tik het niet over met eigen aanpassingen zodat het net is alsof ik hem zelf maak.
Dit houdt niet in dat ik wil zeggen dat ik het van je hebt, absoluut niet, ook ik maak gebruik van sommige links, maar 90% is eigen materiaal. Ik heb tijden zonder onweer detector gewerkt en was dit ook niet terug te vinden op mijn site, dan laat ik dat gewoon weg.

Maar ja, ik zie de buien al hangen boven Parkstad, ik, Marcel, hou van pittige discussie's
Door Eckie76
Marcel,

Ik vind je reactie erg ongenuanceerd.
Met zulke teksten kan je er vergif op nemen dat mensen verontwaardigd reageren.

Volgens mij heeft Luc al vaak genoeg uitgelegd waarom Google-Ads gebruikt worden en hoeft dit niet telkens herhaald te worden toch. En als je kritiek hebt op de site, probeer dat dan op een iets subtielere wijze aan te geven, zo beledig je mensen.
Bedenk dat hier genoeg geld en kostbare tijd ingestoken moet worden om zoiets te realiseren. Het is een hobby, een gratis dienst voor anderen.

Wat bedoel je met: De naam Weerstation is met de tijd flink verslechterd..?De naam kopieer station is wat toepasselijker voor sommige...

Graag enige uitleg
Door wsp
Tuurlijk uitleg, ik hou van discusie's,

Gewoon kort weg en zo ben ik, direkt op de man, ik zie steeds meer site's komen met Weerstation ....., wat zie ik , beelden van knmi, sat24 en noem maar op, is dat een Weerstation?
In mijn ogen is een Weerstation, wat trouwens toch 75% aan voldoed, een station met eigen metingen, eigen materiaal, dat is een Weerstation.
Als ik om een fiets een ombouw van een Ferari hang, is het nog steeds geen Ferari. Dat bedoel ik er mee te zeggen.
Je kunt een site opzetten met gegevens van jouw buren zonder dat je enige hardware hebt, nou mijn mening is dat geen Weerstation, maar Kopieer station, klinkt hard en direkt, maar zo ben ik, ik draai er niet om heen.

Wat betreft Google heb ik het niet over Luc, dat heb ik vanaf het begin tuurlijk mee gekregen, dat is ook een heel andere insteek, die maakt veel kosten en begrijp ik het en met Firefox zie je ze niet meer.

Mijn mening is dat het niet veel opbrengt die ads, het stoort meer dan het opleverd, een sponsor per jaar brengt meer op als die ads, die ervaring heb ik zelf.
Ik sponsor zelf google met adwords edit als gesponsoorde site van Google, de advertentie die je recht ziet als je zoekt op google.nl
Dit is een test fase voor introgrindtapijt.nl wat ik beheer. Als je ziet wat het je kost en terug krijgt, mijn vraag teken of het daad werkelijk werkt voor een bedrijf, een ding weet ik zeker, voor Google levert het kapitalen op.

Maar goed, ik durf hier wel een zwaai aan te geven enaanleiding is geweest een schrijver in mijn gastenboek, die dit bij mij heeft aan gekaart, ook via mail en ik moet zeggen, hij heeft gelijk.
eerder was dit mij niet opgevallen.
Geld kost het zeker allemaal en ben zeker blij dat er mede weer amateurs zijn die deze hobby willen delen, maar deel niet iets wat al gedeeld is.
Trouwens elke hobby kost geld en werk leverd geld op.

Ik heb A gezegd en dan zeg ik ook B dat er mensen mee geconfronteerd worden snap ik ook, maar weet zeker dat er meerdere zijn die ook zo denken maar niks durven te zeggen, daarom heb ik hier de zwaai aan gegeven.

Sorry voor de mensen die zich aan gevallen voelen.

Marcel
Door Ronados
De ads zijn er niet om de kosten te dekken, maar om deze te reduceren. Het Weer Actueel is geen simpel "websiteje" meer, maar inmiddels al een stevige jongen. Voor die stevige jongen is een stevige server vereist. Het exacte bedrag weet ik zo niet, maar ik kan je garanderen dat de serverkosten minstens 100 euro per maand bedragen. Elke euro die we kunnen krijgen om die kosten de reduceren is dus van harte welkom. Een klik op een of meerdere advertenties maakt ons niet rijk, Luc hoeft hoogstens wat minder euries te betalen.

Het Weer Actueel is een unieke website met veel leden en bezoekers. Het gratis kunnen bezoeken van deze site is nog veel unieker, onthoudt dat.
Door Eckie76
Helemaal mee eens met dat laatste. Voor mijn eigen sites geldt hetzelfde en zo'n beetje alle mensen die mijn sites bezoeken zijn me dankbaar voor dit initiatief.

Natuurlijk zijn er mensen die een "eigen site" maken met allerlei kopij van (niet)professionele instanties. Wat maakt dat nu uit? Laat die mensen toch lekker hun gang gaan, daar ondervindt niemand hinder van.
Als je dan alles zo goed wil beschermen, trek je dan meer bezoekers? Ik denk van niet, ik weet wel zeker dat er geen hond meer op mijn site kwam als ik geld ging vragen.
En juist dát maakt het amateurisme zo ontzettend waardevol, want juist die professionele instanties maken dankbaar gebruik van ons.

Zij kunnen nóg betere voorspellingen maken en actuele weersomstandigheden waarnemen, juist door mensen als wij.

Onze beloning is het grote aantal bezoekers, daar doe ik het in ieder geval voor.
Door Christian
Sja, ik zou nergens geld voor gaan vragen behalve voor banneradvertenties onderaan mijn site. Maar dan spreek je dus niet over informatie.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7