Luc schrijft:
Eckie76 schrijft:
Luc, ik ben echt zeer zwaar teleurgesteld in de weerbureau's. Voor Midden-Limburg gelden vaak andere wetten, maar die worden nergens in meegenomen. De radarbeelden kloppen vrijwel nooit hier, de temperaturen worden hier vrijwel altijd om enkele graden misrekend, kortom; tijd om hier een lokale Piet Paulusma aan te stellen
.
Ik moet zeggen dat Meteo Limburg (Thijs Zeelen) het zeer vaak bij het rechte eind heeft. Voor vandaag verwachtte hij enkele centimeters. Over het algemeen voor Limburg niet slecht.
Ik heb de sneeuwradar van weerplaza vandaag in de gaten gehouden. Je zag duidelijk dat het in een gebied rond Ell iets warmer was dan elders in Limburg. Daardoor gaf de sneeuwradar voor Midden-Limburg ook langer natte sneeuw aan, dan in andere plekken in Limburg. Kessel ligt net op de grens van Noord- en Midden-Limburg. Ook hier duurde het dus langer voordat de regen/natte sneeuw overging in sneeuw.
Maar ehhh, is het niks voor jou om de lokale PP te worden?
Gr,
Luc
Als ik geld genoeg had en geen andere ambities, dan zou dat zomaar kunnen
Thijs Zeelen is idd een goede vakman, ik kijk dan ook het meeste bij het L1 Weer op de site. Enige minpuntje vind ik de frequentie van de updates. Die kunnen wel een stuk vaker, maar dat geldt dan ook voor het KNMI en Meteo Consult, om maar te zwijgen over Weeronline, want die houden het na 1 weerpraatje in de ochtend voor de rest van de dag voor gezien.
Maar zelfs voor een provincie blijft het altijd nowcasten. Van Mook tot Eijsden zijn volgens mij ruim 130 km, dat is meer dan 1/3 van heel Nederland als je van zuid naar noord reist.
Er valt nog veel te verbeteren op radartechnisch gebied. Het is natuurlijk een geweldige vooruitgang met pak 'm beet 10 jaar geleden, toen iedereen nog moest bellen naar de weerlijnen en je niet de luxe had van het vergelijken op diverse weerpagina's.