Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door SpeedyGJ
Hallo allemaal.

Nadat alles eindelijk eens goed loopt zie ik vanmorgen dat de temp en al niks meer doet, bereik is wel goed en de wind gaat ook gewoon door. Ik ben bang dat voor de 3de keer in bijna 4 jaar tijd (maart) dat deze temp/hum sensor kapot is gegaan.

Buget voor een nieuwe is er niet..en vind het gewoon belachelijk! 3X aan toe wel gratis maar het houd een keer op. Laatste keer was 1 jaar en 1 maand geleden dat de temp/hum kapot is gegaan.
Ik denk dat ik het bij deze maar voor gezien moet houden, een nieuwe weerstation met goeie ontvangst zit er niet in, vooral omdat Davis al moeite heeft om er goed doorheen te komen.
Einde pier, en binnenkort denk ik dat ik een simpel station moet gaan zoeken.
Sponsoren zijn lastig is deze tijden :(

Ik zal Dick nog wel een mailtje sturen, misschien dat er nog iets te regelen valt, maar dat zal lastig worden.
Door Mike
Ja ik kan het me goed voorstellen dat je de stekker eruit trekt, zo schiet het ook niet op.
Had ik ook niet verwacht van een Davis station, dacht dat die nieuwe temp/hun sensoren wel een stuk beter waren.

Mocht je wel vervanging krijgen misschien de iss op een wat beschutere plek plaatsen, ik denk dat het zoute water niet veel goeds doet en toch ook langzaam doordringt naar de sensor, zie je nog wat op de printplaten aan oxidatie? of blijft dat gedeelt wel goed schoon?

Jammer, maar ik snap je keuze.

Groeten, Mike.
Door SpeedyGJ
Nee indd ik dus ook niet, en ja daar zat ik al even naar te kijken al zit ik helaas wel met het probleem, de regenmeter, dus moet even kijken hoe en wat daar de mogelijkheden zijn.
Ik ga zo naar de pier om alles even na te trekken, ik heb een mailtje van Dick gekregen dat hij dit ding wel wil sponsoren als ik even paar dingen na loop.
Maar gezien alles gewoon nu goed loopt sluit ik alles zowaar uit.
Jullie horen van me.
Door dualfoot
Erg jammer, maar voor een davis station zou dit niet mogen!
Hopelijk vind je nog een oplossing of een nieuwe weerstation.

Succes

groet,
Frank
Door yjb
Probeers eens een uitgebreid mailtje naar Davis te sturen, met waar het station precies staat, wat fotos etc. Misschien levert dat wat op?

Als Engels een probleem is wil ik het wel vertalen voor je.

Ysbrand
Door SpeedyGJ
Ik kan van Dick een nieuwe sensor krijgen, en ik ga hier zeker een klacht over indienen bij Davis want vind dit onacceptabel.

Ik heb net de boel binnen, temp getest, opnieuw laten verbinden etc maar krijg iig niks door. De printplaat ziet er heel goed uit maaaaaaaaaarr.......
Zodra ik het witte kapje eraf haal zie ik...niks :D de supercap is goed, alles ziet er prima uit ondanks dat die 1 keer de volle bak regen heeft gehad vorig jaar.

Voor de rest liep alles erg goed gelukkig :) deze hele maand en vorige maand geen uitval meer gehad, wel paar dipjes maar das niks.

Kortom ik zal de sensor opsturen naar Dick, hopelijk morgen of zaterdag een nieuwe, anders zal het maandag pas worden.

Bij deze wil ik Dick wel super bedanken voor de support en de snelle reacties via mail :)
Ik zal de sensor er nu uithalen, dan de boel terug plaatsen en dan weer naar huis. Voor nu blijft het station lekker op de pier staan.

P.s, de reden dat ik em hoger heb geplaatst is: Dat ik dan op een 1 of andere manier toch beter bereik heb, klinkt best raar maar goed. Ik zal dus eens moeten kijken of ik de temp sensor kan verlengen om die ergens anders te plaatsen.

Heeft de antennedraad trouwens geen limiet? anders zou ik ook eens kunnen kijken of ik de antenne boven op de paal kan plaatsen.
Door wthus
Wordt de sensor aangetast door het zeezout? Dat lijkt me dan een van de beste verklaringen als je 3x in korte tijd al een kapotte sensor hebt gehad. Erg vervelend natuurlijk!
Door Mike
SpeedyGJ schrijft:
Heeft de antennedraad trouwens geen limiet? anders zou ik ook eens kunnen kijken of ik de antenne boven op de paal kan plaatsen.

Verlengen van de antenne zal vast mogelijk zijn, ik vraag me alleen af of je er wat mee wint, de kabel zal van een goede kwaliteit moeten zijn wil je daar niet weer wat mee verliezen.

Vraag me ook af of bij jou opstelling de hoogte dan ook wel voordelen heeft, hoe hoger hoe verder het bereik, maar als er een opstakel (geisoleerd dak ofzo) tussen blijft zitten dan zal dat niet veel uitmaken, wat ik zou proberen is dan de console verplaatsen d.m.v usb verlengen en toch ook wat met de antenne op de console spelen.
Hoe staat dat antennetje overigens? misschien kan je beide antennes horizontaal zetten i.p.v vertikaal, maargoed dat is een kwestie van uitproberen.

Groeten, Mike.