Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
Ik zie links en rechts weerstations op Twitter verschijnen met een 1 a 2 uurlijkse update van het weer. Wat is daar voor nodig? Ik heb al geexperimenteerd met bijv. twitterfeed.com maar dat wil niet echt lukken. Tips zijn welkom. Alvast bedankt.
Door reitsma1960
WeerstationGraveNL schrijft:
Ik zie links en rechts weerstations op Twitter verschijnen met een 1 a 2 uurlijkse update van het weer. Wat is daar voor nodig? Ik heb al geexperimenteerd met bijv. twitterfeed.com maar dat wil niet echt lukken. Tips zijn welkom. Alvast bedankt.

Hoi Peter,

Zo te zien gebruik je WD. Ga in WD naar control panel--> Twitter.
Daar kun je in de witte balk onder twitter de tags invoeren die je wilt laten zien.
Succes en wanneer het niet lukt horen we wel weer.

Oebel
Door WeerstationGraveNL
Bedankt voor jullie reacties, maar ik gebruik geen WD meer.
Heb dat jaaaren gebruikt, maar ben anderhalf jaar geleden overgestapt op Meteohub.
Dat bevalt me goed en het mooiste is dat deze ook clientraw files genereert.
Daarmee kan ik dus veel extra aansturen, zoals de banner, de kleine weerbannertjes (temp/luchtdruk/etc), Weather Display Live, en meer

In Meteohub is helaas (nog) geen twitterfunctie ingebouwd.
Mocht dat inmiddels wel gebeurd zijn, dan hoor ik dat graag van andere M-gebruikers.

Ik kan Meteohub wel een tekstbestand laten uploaden naar mijn server, die vervolgens naar Twitter moet worden gestuurd, maar de vraag is dus hoe dat laatste te doen.
Mocht iemand tips hebben, dan houdt ik me van harte aanbevolen :)
Door Freeze
WeerstationGraveNL schrijft:
In Meteohub is helaas (nog) geen twitterfunctie ingebouwd.
Mocht dat inmiddels wel gebeurd zijn, dan hoor ik dat graag van andere M-gebruikers.

Ik kan Meteohub wel een tekstbestand laten uploaden naar mijn server, die vervolgens naar Twitter moet worden gestuurd, maar de vraag is dus hoe dat laatste te doen.
Mocht iemand tips hebben, dan houdt ik me van harte aanbevolen :)

Ik heb het ondertussen voor elkaar om via Meteohub geautomatiseerd berichtjes op Twitter te zetten: http://www.twitter.com/Weer_in_Burgum! (volgers zijn welkom! ;) )

Eigenlijk was het niet zo moeilijk:
[ul][li]maak een account aan op http://tweetymail.com/[/li][li]gebruik een e-mail adres welke je ook in de Meteohub (Setup Push Services) gebruikt[/li][li]in de map \\\\METEOHUB\\public\\graphs heb ik een bestandje twitter.html aangemaakt[/li][li]dit bestand bevat de volgende tekst:
Weerupdate: [actual_date0_time_utc] | [actual_th0_temp_c] C | [actual_th0_hum_rel] pct | [actual_wind0_speed_kmh] km/h | [actual_rain0_rate_mm] mm | Meer info: http://www.weerstationburgum.nl | #burgum | #bergum |
[/li][li]in de Meteohub-configuratie ga je naar "Graph uploads".[/li][li]selecteer bij "Graph/Data" het aangemaakte bestandje "twitter.html"[/li][li]selecteer een "Schedule" naar wens[/li][li]bij filenaam zet je "tweet@tweetymail.com"[/li][/ul]
Suc6!