Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door gerritspeelman
Hallo allemaal,

Wat een reacties, pff. Over regels gesproken....
Nou ik heb marktplaats etc al geprobeerd. Alleen hier krijg ik alleen reacties van oud ijzer handelaren.
En een tijdje terug heb ik mij aangemeld op dit forum. En wel omdat ik opzoek was naar een radiation shield. Via google kwam ik hier terecht.
Ik dacht dat ik op een forum terug was gekomen van liefhebbers van het weer.
En dit type regenmeter wel op zijn waarde weten te schatten. Maar blijkbaar niet.
met name als men denkt dat het om een bloemen gieter gaat.
Nou ik zal mij even voorstellen.(was ik vergeten ) Naam is al wel bekent. Ik gebruik geen vreemde alias maar gewoon mijn volledige naam.
Woon in de provincie Groningen en wel in de plaatst Siddeburen.
En ik ben bezig om mijn eigen weerstation te bouwen.
Gebruik hiervoor een telemetrie station met daarop aangesloten en Observator regenmeter en voor de temperatuur 2x pt100. Eentje geplaatst in mijn net op dit forum gevonden en aangeschafte young radiation shield.
De andere PT100 komt op klomp hoogte.
Voor visualisatie gebruik ik een embedded windows XP computer.
Hierop draait software welk zowel grafieken genereert, dan wel tabellen en deze per Email als pdf bestand kan versturen.
Ik werk nog aan de webpagina. Gebruik dus geen koopdoos.

Zal binnenkort wat foto's en beschrijving plaatsen op dit forum,
Hier alvast de grafiek. rode lijn is van de tweede PT100 die nog niet is aangsloten.

Groeten Gerrit,
Door ws vreewijk
Hallo Gerrit,

Ok ik ben de aanstichter vd discussie,en niemand kon op voorhand weten dat je serieuze plannen had om je aan te sluiten bij HWA.

De hele discussie was dan ook niet nodig geweest als je je gewoon had voorgesteld
en niet was begonnen met je eerste 3 posting's te gebruiken in een poging iets te verkopen.

:) goed zand dr over we beginnen ff opnieuw.

Gerrit welkom op hwa... er zullen zeker mensen zijn die intresse hebben in je zelfbouw plannen dus als je zover bent zullen er vast mensen zijn die graag wat foto's willen zien,waaronder ik.

Mocht je aan de andere kant met vragen zitten vragen staat vrij be our guest.

mvr gr Chris
Door tinuz97
Uiteraard een grapje he bloemen gieter,niet alles serieus nemen (althans niet van mij lol)
Welkom op hwa :lol:
Door Mike
Heey Gerrit,

Maar is hij nou gratis???
En wat bedoel je met "normaal bestaat hij uit 2 stukken"?, welk stuk missen we hier?

Ik denk dat het topic misschien een beetje minder serieus wordt/werd genomen omdat je zelf al sprak dat hij eventueel ook als bloempot gebruikt kan worden ;)

Nog suc6 met het opbouwen van je website en je weerstation ;)

Groeten, Mike.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Gerrit,

Van Harte welkom op HWA en veel plezier en succes gewenst met de Hobby.

Planten gieter...Ha ha ha Just kidding...Sommige mensen noemen de Regenmeter van de DVP 2 van mij ook een vuilnisemmer of een korfbalmand hoor.... Lachen toch B)

Mvg, Martijn

Weerstation Coevorden
Door gerritspeelman
Hoi Allemaal,

Gelukkig voel mij al thuis! Die drie pogingen kwam door onwetendheid.
Kreeg de foto er niet op. En wat er mist is de bovenste deel. Dit is een soort trechter van de zelfde grote.
Dit type werd gebruikt bij de weermannen die voor de KNMI de registratie deden. Dit ver voor de geautomatiseerde stations.
persoon was verplicht iedere dag de stand bij te houden.
Opgevangen regenwater werd in een maatglas geschonken en afgelezen.
Op papier gezet en regelmatig verstuurd naar de Bilt.

En ik zal tzt de foto's en verslag wel even schrijven op dit forum.

groeten Gerrit
Door baroman
Hoi Gerrit,

Ja, natuurlijk welkom op HWA , ik heb natuurlijk ook een vinger in de pap!
En ik reageer natuurlijk weer als laatste :( maar de laatsten zullen de eersten zijn.
Maar welkom.

Ronnie..:laugh: