Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Josje
Misschien is het mij niet opgevallen,of heb ik er niet meer opgelet..:blush: (ik heb pas mijn Davis Vantage Pro 2)
Maar de dagelijkse regenval (daily rain) springt deze om middernacht (24.00 uur) weer op 0 stand?
Geldt dit ook als we het nieuwe jaar weer ingaan,dat alle gegegens van het oude jaar weer op 0 springt?
Of het dit met de instellingen te maken?
Groet,
Josje
Door SpeedyGJ
Bij het nieuwe jaar worden alle gegevens gereset, deze blijven wel gewoon bewaard in de davis console.
Dus ook de jaardelijkse neerslag staat dan gewoon weer op 0mm :) `

Ik reset de grafieken altijd op 1 januari die op mijn website staan, op deze manier is de verloop beter te volgen.
Door Josje
Ahh je begrijpt wat ik bedoel!Maar hoe zit het nu met de daily rain(dagelijkse regenval) van 24.00 uur?Springt deze ook op middernacht op 0?
Trouwens is het niet het beter dat ik op nieuwjaarsdag mijn console met de hand geheel reset,zo dat ik niet per ongeluk in de gegevens van het vorige jaar zit te kijken?
Of begrijp ik je even verkeerd?
Josje
Door SpeedyGJ
Bij 00:00 springt de neerslag indd gewoon weer op 0mm, bij elke nieuwe maand springt de maand totaal op 0mm en bij elk jaar dus idem op 0mm.

Je hoeft niks te resetten, dit wordt allemaal automatisch voor je gedaan :)
Nieuwe jaar = nieuwe metingen ;)

Mocht je de grafieken op je site hebben dan moet je deze wel handmatig leeg halen .
Afbeelding
Door Josje
Dank je Gerrit-Jan voor je antwoord!! Yessssssssss daar ben ik dus mooi vanaf,en kan dan mooi bijkomen van de alcohol nevelen;)
Door tinuz97
Ik snap er niks van,console geeft daily rain 0,4 aan vandaag,en op mijn website staat 0,8...
Wat gaat hier mis? :S

Dit uur 0,4 vandaag 0,8mm.
Of staat de console verkeerd (op dit uur,hoe zet ik dat op vandaag?...boekje niet bij de hand)