Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door hanszzz
Hey hallo over een poosje wil ik gaan overstappen naar een Davis weerstation deze wil ik gaan koppelen op mijn laptop, maar deze heeft echter geen compoort aansluiting.

Nu speelt het volgende welke logger kan ik hier het beste bij nemen gewoon de usb of de serial logger die ik omzet naar de usb.

Nu word er gezegt dat de serial stabieler werkt dan de usb logger wie heeft daar ervaring mee, of werken beide even goed.

grt Hans.
Door koos
Ik gebruik zelf de USB logger. Deze werkt bij mij probleemloos. Ik heb wel gelezen dat een lange USB kabel problemen zou kunnen geven.

Gr. Koos
Door Weerstation Aalten
ook ik maag gebruik van de usb logger echter in het begin problemen gehad in windows 7
maar op mijn mini pc met windows xp geen probleem meer.

ik maak gebruik van het volgende:

CP210X_USB_Serial_Converter_ver2
VirtualVP om meerdere programma's tegelijk te laten draaien.
Weatherdisplay
Cumulus
Weatherlink.

dit loopt nu zonder problemen door.
Door hanszzz
Aaiii problemen met windows 7 laat ik die er nou net hebben zijn er mensen die er geen problemen mee hebben?
Door Pringelz
Ik gebruik de USB serial logger, werkt perfect bij mij op Windows 7.
Door Weerstation Aalten
als je alleen weatherdisplay gebruikt of cumulus is er niks aan de hand bij mij.
tot dat ik virtualVP ging gebruiken om meerdere programma's tegelijk te draaien.
toen liep de data vast na een aantal uur.
software opnieuw opstarten hielp niet, echte nadat ik de computer gereset had weer wel voor een paar uur.

Maar dit kan misschien ook aan de hardware gelegen hebben van mijn systeem.
Door jeroenzwart
Hoi Hans,

Ik heb de seriële versie. Ik had deze aangeschaft omdat ik problemen had met de USB-versie onder Windows XP. Daarna onder Windows XP nooit meer een probleem gehad. Totdat ik vorig jaar een nieuwe (mini)PC kocht met Windows7. Toen keerde het probleem weer terug, zie mijn recente topic: http://www.hetweeractueel.nl/forum/meldingen-updates-en-storingen/39139-verbindingsprobleem-datalogger-envoy-davis-vp2. Wellicht is de USB-versie juist wel stabiel onder Windows7 en de serial-versie niet??

Groet, Jeroen
Door hanszzz
Oke dan ik ben er nog niet helemaal uit maar dan word het zowieso een usb datalogger.

in combi met windows 7 moeten we hier nog maar eens zien maar er zullen vast wel gebruikers zijn die hier tevreden mee werken :)

Grt Hans
Door Meteo Hoogeveen
Ik werk met USB datalogger en W7

en het werkt goed

groet,

Bert