Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door wsEpe
SpeedyGJ schrijft:
Als er nog iemand tips heeft dan hoor ik het wel.

Mijn ervaring is dat de Vue nogal gevoelig voor uit elkaar halen. De regenmeter hoeft niet aan de kabel te liggen. Kan ook aan het bakje liggen. Goed opletten, evt. foto's nemen hoe het zat en geduld hebben.
De 2e kabel is de temp/hum sensor. Zit de wind ook hier op?
Misschien dat er nog wat door te meten valt met de voltage's?
Door SpeedyGJ
Ik heb vanmiddag nog even bekeken, alles nog eens schoon gemaakt. Na dit alles terug gezet en de regen meting kwam weer binnen!
Daarna gewacht op de low battery melding, toen deze erin kwam heb ik de batterij terug geplaatst en de console opnieuw opgestart.
Sinds nu geen melding meer gehad, wel knippert de lichtje continu heel snel, geen idee wat dit inhoud.
Door ws vreewijk
alsie links knipperd links af
alsie rechts kripperd rechts af

:laugh:

gr Chris
Door tjabine
ws vreewijk schrijft:
alsie links knipperd links af
alsie rechts kripperd rechts af

:laugh:

gr Chris

Nee Chris, als hij snel knippert is er meestal een lampje voor of achter stuk.
Haha.
Door ws vreewijk
:laugh: ja nou je het zegt Ron kom ik op mn posting terug woehàaaa

:lol:

Speedy doe er je voordee mee :blink:

Maar hopelijk is alles nu ok Gertjan.

Gr Chris
Door dibasta
Hopelijk is dat geknipper geen countdown teller :silly: :silly:

Gr,
Peter.
Door hanszzz
Hopelijk is dat geknipper geen countdown teller

Nou Nou wat zijn jullie allemaal weer aardig voor Speedy ;) :lol:

grt Hans
Door dibasta
hanszzz schrijft:
Hopelijk is dat geknipper geen countdown teller

Nou Nou wat zijn jullie allemaal weer aardig voor Speedy ;) :lol:

grt Hans

Tuurlijk zijn we aardig, alleen niet te hopen dat het station ontploft !
We leven in een rare tijd hoor :laugh:
Door SpeedyGJ
Hahaha :D ik moet daar niet aan denken ;)

Ik heb gelezen dat het weerstation in een setup mode is, moet maar even kijken hoe en wat :)
Voor nu gaat alles nog steeds goed, belangrijkste is dat de neerslag weer werkt, zolang deze blijft werken werkt de batterij ook gewoon :) kortom in de gaten blijven houden!
Door SpeedyGJ
Vanmorgen was het weer zover, het weerstation gaf kleine 5min geen data, daarna zou die waarschijnlijk over zijn gegaan naar zonnepaneel om vervolgens een low battery melding te geven. Regenmeting werkte wel, echter te goed daar was ik ook vrij snel achter.
Vanmorgen meteen maar een nieuwe ISS gekocht, Dick kan deze pas 27ste weer leveren dus moet even tot woensdag geduld hebben voor ik weer optimaal kan meten zonder zorgen.

Momenteel zit er 23.8mm in de teller, dit heeft trouwens niks te maken met het bewegen van de paal gezien tijdens het nakijken 2 dagen terug de paal naar beneden is gegaan en geen neerslag is gemeten.
De vue maakt namelijk gebruik van 1 cupje ivp 2 bij vp2.

Mooi, zodra ik de nieuwe binnen heb zal ik het uiteraard even melden!
Ik heb de regenmelding trouwens ook even uitgesloten in de lijst door een kleine wijzing door te voeren in het admin gedeelte.

Nog geen idee wat ik dan met deze ga doen, waarschijnlijk hou ik deze gewoon...miss nog eens kijken voor een scherm en dan voor mobiel gebruik :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9