Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Snarf2000
Met het jasje aan van een lid van HWA wil ik ook even reageren.

Ook ik krijg en zoek regelmatig naar scripts.
Zo ook vandaag een script van Wim (wvdkuil).

Ik hoefde maar een paar settings aan te passen en het draaide.
Het hele kakkie heb ik klakkeloos op het internet in mijn eigen domein gezet.
Mocht Wim daar een url naar een plaatje op zijn eigen website hebben staan, dan is dat de fout van Wim.
Hij heeft immers het script online gezet.

Bijna iedereen gaat er van uit dat, wanneer een script online komt, er de plaatjes bij in zitten in bv een IMG folder.

Mocht de maker zich dat foutje realiseren, tja, je zou in je webstats kunnen kijken welke sites naar dat plaatje linken.
Als iemand een script kan schrijven, dan is het (neem ik aan) ook niet moeilijk voor die persoon om te achterhalen wie zijn/haar plaatjes gebruikt.

Je kan er voor kiezen om de gebruiker te mailen met de vraag of hij/zij de plaatjes zelf willen hosten, of eventueel de plaatjes op jou site hernoemen, zodat een ander een X op zijn pagina ziet staan.
Hij/zij zal dan zelf wel uitzoeken waar dat rode kruisje vandaan komt.
Of hij stuurt de maker een berichtje met de vraag hoe dat kan.

Om nou meteen het plaatje te veranderen aan Up Your's is nou niet mijn eerste gedachte om scriptgebruikers te attenderen.

Stel je voor dat de bezoekers van JOU site deze plaatjes onder ogen krijgen.
Ik denk niet dat die dat kunnen waarderen.
Ook de eigenaar van een website waar jou scripts draaien (en wees daar trots op) zal weinig respect kunnen opbrengen voor zo'n actie.

Waarvan akte.

Frans
Door teesee64
Bij mij ging het om een aantal foto's die ik gemaakt heb en die door andere sites werden ge-hotlinkt. van mij mogen ze die foto's best gebruiken maar zet ze dan op je eigen server. Bron vermelding hoeft van mij niet eens.

Maar ging om HD foto's en dat is best veel dataverkeer als verschillende sites dat hotlinken. Vandaar deze oplossing.

Ik gebruik het ook niet voor alle plaatjes, alleen voor de grotere (in megabytes)

Groet,
Theo
Door jacg
Frans,

In dat geval ben ik het helemaal met je eens! Met een script wat je kunt downloaden en mag gebruiken, als daar een verwijzing in staat.

Maar daar was hier geen sprake van, dit stond niet ter download.
Maar js en css files kun je zo downloaden he. En voila met de inspanning van een ander en zonder je eigen inspanning heb je een mooie pagina!

En als je dan ook nog vergeet om even in de css te kijken, wat die allemaal doet...

Groeten,

Jacco
Door nolversteeg
Hallo Allen,

Maak gebruik van de kunde van de weerhobby`ìsten die toevallig ook nog kunnen scripten.

Maar misbruik dit niet,zodat zij zich in niet in alle bochten moeten wringen om hun site uniek, en aan de gang kunnen houden.

Maak er geen Facebook van.

De goede scripters delen graag hun script (niet altijd), maak daar gebruik van ,en leer er veel van.

Klakkeloos overnemen gaat op de lange duur niet werken. Hoe dit,hoe dat, en, waarom.

Kort door de bocht. "Zoek het zelf eens uit", Valt meestal goed tegen.

We zijn hobbísten, en dank aan degene die ons daarin vooruit kunnen helpen.

Gr. Nol
Door nolversteeg
Dank Frans,

Maar als ouwe zak kon ik het even niet laten, en probeer toch die neuzen een kant op te krijgen.
Ik heb al diverse hobby's gehad, en om reden van ondersteuning (niet altijd) afgehaakt ,meer onder het motto lekker puhh, zoek het uit.

Soms denk ik dat het HWA forum geen weergerelateerd forum is.

Dat is wel anders je komt vam allerlij gekken tegen. die steun zoeken bij die andere gekken.

En er zijn er een paar bij, waarvan ik die gekte niet wil overnemen. ze zijn een grote aanwinst voor het hobbyisten forum.

en ik hoef er niet bij te zetten waarvan akte.

Gr. Nol
Door reitsma1960
Ik wilde niet meer reageren omdat dit olie op het vuur gooit.
Toch doe ik het met de reden dat het hopelijk stopt.

Bijna precies een jaar geleden heb ik een fout gemaakt. Ik was mij eigenlijk van geen kwaad bewust en wilde zeker niet stelen. Zo ben ik niet opgevoed.
Ik werd daarop gewezen en heb mijn excuses aangeboden. Dit is toen met diegene goed uitgepraat.
Nogmaals, ik was een beetje dom (om de woorden van Maxima te gebruiken) maar heb geen kwade bedoeling gehad. Ik wist niet beter dan dat dit wel mocht en zag de consequenties niet. Dom dom dom. Er stond nergens dat het niet mocht in de bestanden.
Goed, het mocht niet dus heb ik het direct van mijn website gehaald.
Toen het uitgesproken was mocht ik het gebruiken onder voorwaarde dat ik alles aan zou passen aan mijn website.
Dit heb ik gedaan. De meters en kleuren en dergelijke zijn allemaal mijn kleuren.
Blijkbaar ben ik ontzettend stom geweest om 2 links niet te zien of er overheen te kijken. Die 2 links zijn gewoon verwijderd en de pagina draait weer. Ik heb ze niet nodig gehad.
Er staan in die css trouwens erg veel links van Nordicweather. Maar goed, daar werk ik nauw mee samen.

Wil iederen alstublieft mijn website doorlichten en aangeven of ik iets gebruik wat niet mag?
Ik hoor het graag.

Jammer dat we hier onze energie in moeten steken. Ik heb meer te doen.

Nu mag iedereen weer van alles gaan zeggen of schrijven. Ik reageer er niet meer op.

Nogmaals, als ik dingen heb gedaan die niet mochten, mijn welgemeende excuses.
Ik heb het zo niet bedoeld en het niet geweten!!