Algemeen forum voor discussie over de website
Door Wietse
Aan die neerslagstaafjes heb je sowieso niets als de intensiteit niet juist wordt gemeten. Zie het enorme verschil tussen de radarbeelden van Buienradar en Hydrologic op een willekeurig tijdstip (11:20).

Onze neerslaggegevens zijn toch tot op heden niet verwerkt in "onze" radar? Hierdoor kan ik het verschil qua neerslagintensiteit tussen de twee radars niet verklaren.

"Onze" radar:
Afbeelding
Door Wietse
Ik vind dat alles toch wel tergend langzaam gaat, dit probleem speelt nu al maanden.
Enige wat we horen is dat "we er mee bezig zijn". Deze radar is tot nu toe bijna nutteloos.

Nog maar een random plaatje van vanochtend (11:30)
Afbeelding
Wietse schrijft:
Ik vind dat alles toch wel tergend langzaam gaat, dit probleem speelt nu al maanden.
Enige wat we horen is dat "we er mee bezig zijn". Deze radar is tot nu toe bijna nutteloos.]
Hoi Wietse,

Ik kan me voorstellen dat je het lang vindt duren. Ik heb hierover (en over de samenwerking in het algemeen) veelvuldig contact. Dat is voor jullie niet altijd duidelijk.

De animatie wordt op een hele andere manier opgebouwd, dan de animatie van buienradar. Zelfs op andere beschikbare datastromen. Dat is een vernieuwende techniek die het (als het goed werkt) beter in staat is om buien te volgen. Echter is dit een complexe aangelegenheid. Ik heb daarover enige theoretische uitleg gekregen. Deze achtergrond informatie missen jullie.

Vorige week hebben we hier overleg over gehad. Ik heb voorgesteld om de complexiteit hiervan ook met jullie te delen door middel van een presentatie via youtube en/of powerpoint. Hydrologic vindt dat een goede idee. Bij Hydrologic wordt nu gewerkt aan deze presentatie. Daarna is het waarschijnlijk ook duidelijker waarom sommige dingen langer duren dan wellicht gewenst en gehoopt. Ik hoop dat deze presentatie binnenkort beschikbaar is.

Mvgr,
Luc
Door poortinga
Dag,

Zoals Luc in het vorige bericht aangeeft zijn we druk bezig om een presentatie te maken die meer uitleg geeft over het proces achter de radaranimatie. Het betreft inderdaad een nieuwe innovatieve techniek om de diverse datastromen te combineren.

We hopen eind deze maand de presentatie aan jullie beschikbaar te stellen.

Groeten,
Irene
De radarbeelden zijn weer actueel.

Tip: stuur bij een storing in de radarbeelden even een mailtje met als onderwerp STORING RADARBEELDEN. Gisteren/vanmorgen ben ik niet online geweest op HWA. Dan zie ik niet dat er een storing is.. Mails zie ik wel binnenkomen via smartphone en bij een storing kan ik dan sneller handelen.

Mvgr,
Luc
  • 1
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41