Wietse schrijft:
Verder vind ik de MOS verwachting er wel netjes uitzien.
We wachten het gewoon af, lijkt mij.
En je mag zelf kiezen of je je weergegevens doorstuurt naar Meteo Consult.
Inderdaad MOS zit er wel leuk uit, maar de bron vermelding is niet helemaal juist en met afwachten kun je een oorlog verliezen.
je kunt inderdaad zelf beslissen of je de data doorspeeld, maar de opzet van MC vindt ik zelf achterbaks.
Luc heeft het met geen een geld plan bedacht, puur uit hobby, maar ik vindt dat MC nu data krijgt wat zeer acuraat is en dan voor niks en hun er geld uit slaan.
En de data wordt gebruikt, wat dat betreft is Luc te goed gelovig, want wij kunnen dit niet controleren, zouden ze die niet gebruiken, hadden ze ook geen interessen in die data en geen belangen.
1 + 2 = 3 Wat heb je aan data die je alleen intern gebruikt? Intern gebruiken voor eigen weer voorspellingen en plaatjes, dus weer aan derde.
Ik weet het zeker, ik speel de data niet door, ik hou de data lekker bij Luc en mijn eigensite, MC lacht zich kapot.
En Luc echt niks tegen jouw absoluut niet, maar bedenk waar je aan begint, zie ik in de toekomst toch data van mijn weerstation bij MC, dan zal ik andere stappen moet gaan ondernemen in de regels van copyright, dit kunnen wij namelijk moeilijk controleren of dit ook zo daadwerkelijk is. Doordat MC niks weg geeft aan ons amateurs ben ik bang dat HWA dadelijk gaat leeg lopen, ik hoop dat dit een verkeerd gevoel is.
heb altijd graag samen met je gewerkt, althans de pc's
Op het moment dat je data aan leverd aan MC dan zou ik wel graag met jouw een contractje opstellen dat die data die jij krijgt ook niet door gespeeld wordt aan derden, waar onder MC.
Zou ik op de een of andere manier erachter komen dat het wel zo is, dan hebben we een probleem en een contract, helaas ga ik de zelfde weg op als MC.