- 13 apr 2020, 15:43
Vanaf het April release worden de navolgende "extra sensors" van uw weerstation ook ondersteund
Ik heb besloten de huidige oplaad-bestanden te laten zoals ze nu zijn.
Voor AmbientWeather.net-API , Ecowitt-upload and WL.com-API hoeft er al niets te veranderen omdat ze dergelijke sensors al ondersteunen.
Voor de andere weer-programma's is er 1 nieuw bestand wat met FTP kan worden opgeladen, bij voorkeur iedere 2-5 minuten. Sneller hoeft niet omdat dit (m.u.v. onweer/bliksem) allemaal trage weer-waardes zijn.
Extra blokken:
Er zijn al een aantal nieuwe blokjes geprogrammeerd, maar op basis van gebruikers-ervaringen zullen er zeker snel meer volgen. Redelijk recente test-site https://pws.sluispark.be/
Nog tests nodig:
Gebruikers van WeatherLink, WeatherDisplay, WeatherCat, Meteobridge, Meteohub en Cumulus die dergelijke sensors hebben wil ik vragen het bijgevoegde bestand door hun weer-programma te laten vertalen en mij de resultaten door te geven.
Post bijvoorbeeld een link naar het opgeladen bestand dan kan een ieder de eventuele fouten helpen opzoeken.
Zelf kan ik hier op een appartement niet de 10+ verschillende weer-programma's testen, helaas.
Ander weer-programma's
Voor WsWin, Weewx en anderen zoek ik nog naar de juiste tags.
Elk nadeel heeft zijn voordeel
De lockdown+quarantaine geeft opeens meer tijd om nieuwe zaken toe te voegen,
Met deze oplossing wordt het ook mogelijk om verschillende sensors van verschillende weer-programma's te combineren, om correcties op een bestaande sensor toe te voegen en andere leuke zaken.
Maar in deze moeilijke tijden: aan allen en voor alles
"wees en blijf voorzichtig, niet alleen als u tot een risico-groep hoort".
Zoals we hier in België zeggen "blijf in uw kot en was vaker uw handen"
Wim
- Maximaal 8 temp-hum sensors
- Maximaal 4 grond-temp-vocht sensors met % of cb
- 2 bladsensors (alleen Davis?)
- maximaal 4 AQ sensors, als uitbreiding op de reeds ondersteunde Luftdaten en Purpleair sensor
- ET (evapotranspiration) voor davis stations
- Onweersensor van het station, als uitbreiding op de reeds ondersteunde WF en Boltek sensors
Ik heb besloten de huidige oplaad-bestanden te laten zoals ze nu zijn.
Voor AmbientWeather.net-API , Ecowitt-upload and WL.com-API hoeft er al niets te veranderen omdat ze dergelijke sensors al ondersteunen.
Voor de andere weer-programma's is er 1 nieuw bestand wat met FTP kan worden opgeladen, bij voorkeur iedere 2-5 minuten. Sneller hoeft niet omdat dit (m.u.v. onweer/bliksem) allemaal trage weer-waardes zijn.
Extra blokken:
Er zijn al een aantal nieuwe blokjes geprogrammeerd, maar op basis van gebruikers-ervaringen zullen er zeker snel meer volgen. Redelijk recente test-site https://pws.sluispark.be/
Nog tests nodig:
Gebruikers van WeatherLink, WeatherDisplay, WeatherCat, Meteobridge, Meteohub en Cumulus die dergelijke sensors hebben wil ik vragen het bijgevoegde bestand door hun weer-programma te laten vertalen en mij de resultaten door te geven.
Post bijvoorbeeld een link naar het opgeladen bestand dan kan een ieder de eventuele fouten helpen opzoeken.
Zelf kan ik hier op een appartement niet de 10+ verschillende weer-programma's testen, helaas.
Ander weer-programma's
Voor WsWin, Weewx en anderen zoek ik nog naar de juiste tags.
Elk nadeel heeft zijn voordeel
De lockdown+quarantaine geeft opeens meer tijd om nieuwe zaken toe te voegen,
Met deze oplossing wordt het ook mogelijk om verschillende sensors van verschillende weer-programma's te combineren, om correcties op een bestaande sensor toe te voegen en andere leuke zaken.
Maar in deze moeilijke tijden: aan allen en voor alles
"wees en blijf voorzichtig, niet alleen als u tot een risico-groep hoort".
Zoals we hier in België zeggen "blijf in uw kot en was vaker uw handen"
Wim
Bijlagen
(6.81 KiB) 273 keer gedownload