Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door osjohn
Hallo
Jullie hebben het allemaal over mooie banners maar hoe maak je die en met wat voor een programma ?????

John van Os
Door AenG
Ik gebruik Weather display hier niet, dus dat is jammer.
Heeft iemand ook een oplossing zonder gebruik te maken van weather display?
Door Eckie76
osjohn schrijft:
Hallo
Jullie hebben het allemaal over mooie banners maar hoe maak je die en met wat voor een programma ?????

John van Os

Hallo John,

Ik weet niet of je het al kende, maar een mooi en niet al te moeilijk programma met toch erg veel mogelijkheden is Samurize. www.samurize.com

Je kan dan een eenvoudige tekstfile met je gewenste variabelen in elke willekeurige afbeelding die je kan bedenken inladen.
Met behulp van de Samurize-server maakt het programma dan een output-file, die je kan laten uploaden met bijvoorbeeld Fling.

Je kan dan een PNG-file laten genereren met je actuele weerdata.

Groet Olaf
Door wthus
Hoi Olaf,

was nieuwsgierig dus dacht even downloaden en proberen te installeren. Ik weet niet wat hij allemaal wil installeren, maar heb de installatie maar afgebroken omdat hij bij "selecteer de onderdelen" een hele waslijst aan programma's toont. Gooit hij de PC vol troep, of blijft alles ondergebracht onder 1 programma :huh: :blink:
Door Eckie76
wthus schrijft:
Hoi Olaf,

was nieuwsgierig dus dacht even downloaden en proberen te installeren. Ik weet niet wat hij allemaal wil installeren, maar heb de installatie maar afgebroken omdat hij bij "selecteer de onderdelen" een hele waslijst aan programma's toont. Gooit hij de PC vol troep, of blijft alles ondergebracht onder 1 programma :huh: :blink:

Hallo Wilber,

check deze download, of heb je die al geprobeerd?

http://www.samurize.com/modules/mydownl ... 1&lid=2074

Als het goed is moet alles netjes in 1 map geinstalleerd worden.
Even uitpakken, installeren en klaar.

In principe bestaat het programma uit 2 delen:

1. Samurize config tool, waar je de bestanden mee maakt.
2. Samurize Server, die de bestanden tot een banner genereert, op basis van de in de config gemaakte INI-file

Vervolgens geef je de mappen aan waarin je die files wil hebben.

Ik moet je wel mededelen dat het in het begin misleidend ingewikkeld kan overkomen, maar eenmaal de techniek onder de knie kan je werkelijk alles met dit programma. Naar mijn idee ook het allerbeste op dit moment.
Door wthus
Ik bedoelde dit, wat zijn dat voor een installatie bestanden? behoren die tot het programma, of zijn dat mee liftende applicaties?

Bijlagen
Untitled_1-a187b2edd7bb5fe6ed4d896d520ee520.gif
Untitled_1-a187b2edd7bb5fe6ed4d896d520ee520.gif (19.44 KiB) 3836 keer bekeken
Door Eckie76
De Extra's kan je desnoods weglaten, maar het kan allemaal geen kwaad. die extra's zijn met name hulpmiddelen.
Het is een opensource programma, zonder commerciele belangen.

Groet Olaf