Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Danny83
#75441
Hoi allemaal,

Ik overweeg nieuw weerstation aan te kopen. Na wat zoek werk kom ik uit bij dit weerstation de Froggit HP2000 Single Sensor Edition. Zijn hier mensen die al mee werken? En wat zijn jullie bevindingen hier van? Hoe zit het met de sensors hebben deze wat goede verbinding met de console. Ik zit namelijk in goed geïsoleerde woning. Wel geen super geïsoleerd glas. De afstand tussen de console en de sensors zouden ongeveer een 25 meter zijn. Bedankt alvast voor jullie reacties.
Door P.Maessen
#75442
Hallo Danny
Ik gebruik nu een jaar dit systeem en het bevalt me uitstekend
Ik heb het gekozen omdat het losse sensoren heeft
En de ontvangst is ook goed mijn huis is wel erg goed geïsoleerd en heeft trippel glas
Succes met de aankoop
Mvgr Peter
Gebruikersavatar
Door T.J.
#75444
Ik gebruik de regenmeter en diverse losse sensoren van froggit icm een Ecowitt display en gateway
Ik moet zeggen dat de regenmeter redelijk nauwkeurig is (tov mijn Davis) en een resolutie heeft van 0,1mm
Ook de ontvangst van de sensoren is prima, ik heb geen storingen tot nu toe ondervonden
Ik ben minder te spreken over 7 in 1 sensor welke ik gebruik deze wordt bij froggit aangeduid als ultra 7-1
Neerslagmeting is daarvan onnauwkeurig en recentelijk heeft de ultrasone windmeting het bij mij begeven
Ik zou dus voor de losse componenten gaan, deze zijn voordelig uit te breiden met sensoren zoals onweer en luchtkwaliteit, bodemvochtigheid etc
Ik denk dat de single sensor een goede keuze is, echter is de windmeter op batterijen en zonne energie, houdt hier rekening mee in het geval van batterijwissel (meestal hoog geplaatst)