Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door jdew
Hallo Ronald

Ik woon niet zo heel ver van de kust af.Mijn anemometer heeft bijna vrij zicht op de duinen.En staat op ruim 10 meter hoogte.Een paar 100 meter verder op staat nog wel een rijtje met wat woningen.
Het waait hier bijna altijd.zodoende was ik op zoek naar een weerstation die geen of nauwlijks vertraging heeft.De vp2 was mijn tweede keuze ,maar omdat ik de wind heel erg belangrijk vind heb ik voor de ultimeter gekozen.
Het is heel erg jammer dat er ik Nederland niet zoveel van die dingen verkocht worden.Dus neem ik bewust het risico van het onbekende.Ik weet wel dat de luchtvochtigheids/temperatuurmeter verbeterd zijn zodat die niet zo gauw de geest geven.Verder is de anemometer een paar jaar geleden ook vernieuwd.Deze heeft nu veel grotere cups 6.6 cm, waardoor hij bij mij soms al bij 0,3 km/h begend te draaien.En van de kwaliteit van het geheel kan ik nog helemaal niets zeggen.Hij draaid nu net een week.

De software.
Dat is een ramp ik ben(was)bezig met Weather Display,maar ik denk dat het gewoon te moeilijk is voor een beginner.Het is een heel mooi programma, maar wat ik er van begrijp is hij niet realtime. Zodat mijn wind ferrari niet tot zijn recht komt.de software die bij de ultimeter word gelevert is ook al traag . En doet mij sterk denken aan radio uitzenden van offenbach.
Je kan er zo mee op de kortegolf.Eigenlijk wil ik een heel eenvoudig programmatje zonder veel toeters en bellen,maar wel realtime.
wie het weet mag het zeggen.

groeten Jan
Door huins
Hallo Jan,

Ik heb de Ultimeter2000 ook met WD draaiend gehad en dat liep als een trein hoor.
Ik denk dat je niet de goede instellingen in WD hebt ingegeven, ik herriner mij dat het deze waren, ik weet niet welke regenmeter je hebt, maar dat moet je dan even uitproberen. Het heeft ook met de baud rate te maken, dus dat moet ook even uitproberen en nadat je instelling hebt gewijzigd altijd WD even opnieuw opstarten.
[img]http://www.meteohuins.nl/fotos/ultimeter.jpg[/img]
http://www.meteohuins.nl/fotos/ultimeter.jpg klik voor vergroting op de link.
Veel succes ermee, heb je Virtual Weather Station ook al geprobeerd?

Groet, Ronald
Door huins
Oh ja, dat vergat ik nog.
Je moet de Ultimeter dan ook nog wel op de Complete record mode instellen hoor!
Door jdew
Hallo Ronald

Ik had die instellingen al gedaan,maar het gekke is dat hij aan geeft dat de data quality goed is.dus een groen vakje.
De received data knippert en dan gaan de getallen lopen,en hij begint bij nul tot? hij is nu bij 1447.Wanneer ik bij view kijk zie ik in het grote vak allmaal
cijfers en getallen.GETTING ON THE MINUTE DATA 200901081 35900 200901081 40000.Ik heb hem een hele nacht laten draaien maar in de grafieken zie ik alleen een rechte lijn.Luchtdruk 1013 temperatuur 13 graden.
Ik heb mijn ultiemeter opnieuw gereset maar dat helpt ook niet.Heb WD op een laptop geinstalleerd.Deze is niet verbonden met mijn weer station maar hij schrijft wel data.Ik begrijp er niets meer van.zou het komen dat het misschien een trail versie is ?.

groet Jan.
Door huins
Nee hoor dat dat moet niet uitmaken, de trial versie heeft geen beperkingen.
je hoeft hem ook niet de hele nacht te laten draaien, want de ultimeter heeft geen data logger, dus iedere aanpassing die je in WD doet moet na herstart WD gelijk werken.
Maar heb je VWS al geprobeerd http://site.ambientweatherstore.com/vws/vws_install.exe Dit is de install software voor de Ultimeter. Ik denk dat je hier gelukkiger van wordt. Laat me weten of je het bevalt?
Door Weerstation Rijnmond
Idd Jan,

Ik zou het proberen met Virtual Weather station, dit is makkelijker als wd,
Mocht je vragen hebben over VWS, kan je mij gerust mailen!

Mvg,

Olivier van Det
Door jdew
Hallo Olivier en Ronald

Ik heb vws geïnstalleerd, het was starten en lopen zonder een centje pijn.
Wanneer dit programma goed bevalt koop ik hem.ik laat hem eerst een paar dagen draaien.Zo nu moet ik nog leren om een website te maken.Vandaag een oude pc gehaald .Die moet ik nog even bewerken zodat die alleen op 12 volt draait.En dan kunnen we het internet op.

Ronald ik heb je berichtje gelezen , wanneer ik technische ondersteuning nodig heb bel ik je.

groet Jan
Door huins
Graag gedaan hoor.

Ik gebruik VWS al jaren niet meer, dus ik denk dat je voor verdere hulp dan bij Olivier aan het goede adres bent.
Ik heb wel de orginele licentie van VWS nog liggen, die wil ik je wel overdoen hoor.

Succes met meten en hoop gauw wat van je Wind Ferrari te zien bij de eerste storm;)

Ronald
Door jdew
Hallo Ronald

Dat is een heel mooi aanbod, dat ik kan niet afslaan.
Alvast bedankt.

Groet Jan