- 03 aug 2009, 21:30
Yesss!! Bedankt voor je informatie....we gaan met de website stoeien en eens kijken of we een domeinnaam kunnen scoren!
Ik loop nu al een paar maanden mee in de weerhobby en wil mijn weerstation, een OS WMR-200 dan ook graag aanmelden bij HWA. Toch zijn er nog een paar vragen, hopelijk hebben jullie daar meer kaas van gegeten.
Via mijn provider heb ik een ruimte gekregen om een website te bouwen (homedrive.ziggo.nl) met als webspace-adres "http://members.home.nl/gebruikersnaam/
Een website heb ik nog niet, maar ben er al wel mee aan het prutsen. Ik kan dus zonder website al mijn weerstation aanmelden,...maar hoe?? Ik was even aan het lezen in de handleiding van Weahter Display op deze site,...maar waar upload je de gegevens naar toe. Mag/kan ik een map aanmaken, bijvoorbeeld "hwa" genaamd op mijn webspace waar de bestanden naar toe worden geupload? En.....kan er daarna nog gewoon met een homepage gedraaid worden op deze ruimte? Ik wil t.z.t. naast Weather Display ook WD Live gaan gebruiken. Kan dat dan nog?
Ik gebruik dus weather display, en deze zou ik dus in moeten stellen zoals beschreven in de handleiding,...maar kan ik met dit programma ook de gegevens naar mijn webspace uploaden? WD draait op een Asus Eee pc en draait 24/7 per dag. Ik zie wel wat velden waarin je de gegevens van je webserver/login etc. kan opgeven, maar ik vindt er verder niets van terug. Werkt dat ?
Als laatste deze vraag: Ik wil ook graag een domeinnaam laten registreren. Aangezien ik al een webspace heb en over voldoende e-mailadressen beschik, wil ik enkel een naam registreren, "hetweerinXXX".nl" . Is er een domeinbedrijf wat jullie kunnen aanraden in dit geval? Ik zie door de vele bomen het bos niet meer!
Voldoende vragen dus,....ben benieuwd!
Groeten
Bo