Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door WSParkstad
relin schrijft:
Je steekt het aanzuigslangetje dan toch door het gaas naar buiten. Moet werken toch?

Moet eerst de spullen hebben en gaan "prutsen" en dan zal het wel blijken.

Sorry, was nog niet helemaal wakker, met dat lucht slangetje heb je gelijk, de Purpleair die ik gebruik is met laser.

Wat ik nu wel zelf doe hier is met een luchtcompressetje op zijn laagste stand eventjes lucht eromheen blazen en is het idd afwachten of daar geen diertjes in gaan nestelen.

Succes met deze fijne hobby ;-)

Marcel.
Door Toulon7559
Bij de ventilatiekoker als behuizing kunnen de openingen aan de bovenkant goed worden afgeschermd met horrengaas.
Aan de onderkant een passende ronde schijf erin met een gat waarop een kleine ventilator staat.
Dan is alles afgeschermd, en ;-) krijg je hoogsten gehakte insecten naar binnen ......
Door wvdkuil
De eerste sensor werkt Nu nog even wachten op antwoord van luftdaten dan kan het script ook op mijn site:

De zending van SEGOR kwam vandaag binnen. Dus na 5 dagen = 3 werkdagen besteld en in huis.

Het eerste onderdeel van de bestelling in China op 8 januari is er ook, hopelijk snel de rest. Dat is na 16 dagen = 12 werkdagen. Ook niet slecht voor China. Nu maar afwachten op er op 1 van de overige 3 pakjes zo'n douane-formulier zit.

Wim
Door wslembeke
De fijnstofsensor heb ik vandaag ontvangen , besteld 11 januari, nu nog wachten op de rest van China.
Als je bestelling onder de 22€ blijft zouden er geen extra kosten mogen zijn.
zie : http://www.invoercalculator.be/

Klopt het dat de sensor best in de schaduw hangt ?

mvg

Eddy
Door Toulon7559
Behuizing is wel een puntje, want nodemcu v3 esp8266 ch340 heeft geen aansluiting voor een externe antenne.
Dus de behuizing moet minimale r.f.-demping hebben en een metalen behuizing is uit den boze, tenzij je als alternatief de NMCU in een apart doosje op afstand van die metalen behuizing monteert.
Een mooie metalen behuizing is bijv. zo'n doosje van een alarmsirene:
ruime luchttoevoer met achter de spleten een gaaswerk.

Door petergroeneveld
WSParkstad schrijft:
relin schrijft:
Je steekt het aanzuigslangetje dan toch door het gaas naar buiten. Moet werken toch?

Moet eerst de spullen hebben en gaan "prutsen" en dan zal het wel blijken.

Sorry, was nog niet helemaal wakker, met dat lucht slangetje heb je gelijk, de Purpleair die ik gebruik is met laser.

Wat ik nu wel zelf doe hier is met een luchtcompressetje op zijn laagste stand eventjes lucht eromheen blazen en is het idd afwachten of daar geen diertjes in gaan nestelen.

Succes met deze fijne hobby ;-)

Marcel.

Hallo Marcel,

De in dit project gebruikte fijnstofsensor SDS011 meet de aangezogen fijnstof ook d.m.v. een laser. Op youtube een test gezien van deze sensor die rook van geurstaafjes aanzoog. Uit de metingen bleek dat de rook van die geurstaafjes niet al te gezond blijkt te zijn. Maar ja wat is nog gezond tegenwoordig :) Trouwens nog bedankt voor de tip met het vogelhuisje :)

Groeten,
Peter.
Door WSParkstad
Hallo Peter,

Kwam nog iets leuks tegen: http://treewifi.org/

Maar heb een vermoeden dat dit niet meer bestaat, aangezien twitter en facebook niet werken wat op de website staat.

Grappig idee moet ik zeggen.

Op Youtube staan ook veel filmpjes van de TreeWiFi

Moet zeggen het is wel een hype opeens de luchtkwaliteit, zowel hier onder de weer amateurd als in het Nederlandse nieuws, vreemd.

Succes en ja ben toch wel nieuwsgierig naar de oplossing die je gaat maken en gebruiken, dus een foto is wel leuk ;-)

Groetjes, succes.

Marcel
Door wvdkuil
LET OP als u u hebt aangemeld voor luftdate.info:

Controleer uw spam-map als u wacht op een bericht van Rajko Zschiegner
De beperkte hoeveelheid tekst en de vele links maakten dat mail.google.com de berichten in de spam map zet.

Mijn station ID 8993: Feinstaub PM10 u. PM2.5 is nu ook operationeel.

U kunt de kaart controleren en inzoomen naar de coordinaten van uw station.
http://belgium.maps.luftdaten.info/#8/50.801/4.002

Zo ben ik erachter gekomen dat mijn station er wel al was maar de mail niet omdat die door google als spam was aangemerkt.

Wim
Door wvdkuil
Zoals beloofd de verschillen tussen de bestelling in Duitsland en China:
Beide alleen de 4 sts electronica, dus geen oplader of USB.

1. Duitsland 5 dagen doorloop = 3 werkdagen besteld en in huis, prijs 62.61€

2. china besteld 8 januari vandaag laatste 2 onderdelen, 17 dagen doorloop = 13 werkdagen prijs 24,88€

Maar China levert 1 onderdeel, de nodeMCU zonder vastgezette pinnetjes waar de draadjes aan moeten.
En ik kan niet solderen, een soldeerbout is ook nog eens duurder dan een nieuwe bestelling

Als programmeur kan je direct je fouten herstellen en er gaat nooit iets kapot.
Met apparatuur in elkaar zetten heb ik dus altijd problemen.

Dus ik ga opnieuw de wachttijd in voor een volgend exemplaar van een andere leverancier, al betaald nu weer wachten.

Wim
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 26