Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
Ook ik vind een eigen weerbericht door een weeramateur leuker dan een algemeen praatje dat overal te lezen is. Maar als een ruime meerderheid liever een professioneel weerpraatje leest, dan sta ik daar voor open.

De enige reden waarom ik een een professioneel praatje overweeg is de actualiteit. Misschien is het volgende een werkbare oplossing:

Rond 5 uur 's morgens krijg ik het actuele weerbericht van MC aangeleverd. Tot ongeveer 20:00u 's avonds wordt dat iedere 3 uur ververst. Ik zou om 5 uur dit weerbericht automatisch kunnen plaatsen. Dit wordt dan ook automatisch iedere 3 uur ververst. Als er na 5 uur een 'amateur weerbericht' wordt geplaatst, dan laat ik de rest van de dag het 'amateur weerbericht' zien. Zo is er in ieder geval altijd een actueel weerbericht, waarbij het weerbericht van de amateur voorrang krijgt.

Wat vinden jullie van deze oplossing?

Gr,
Luc
Door Meteonoord
Luc schrijft:
Ook ik vind een eigen weerbericht door een weeramateur leuker dan een algemeen praatje dat overal te lezen is. Maar als een ruime meerderheid liever een professioneel weerpraatje leest, dan sta ik daar voor open.

De enige reden waarom ik een een professioneel praatje overweeg is de actualiteit. Misschien is het volgende een werkbare oplossing:

Rond 5 uur 's morgens krijg ik het actuele weerbericht van MC aangeleverd. Tot ongeveer 20:00u 's avonds wordt dat iedere 3 uur ververst. Ik zou om 5 uur dit weerbericht automatisch kunnen plaatsen. Dit wordt dan ook automatisch iedere 3 uur ververst. Als er na 5 uur een 'amateur weerbericht' wordt geplaatst, dan laat ik de rest van de dag het 'amateur weerbericht' zien. Zo is er in ieder geval altijd een actueel weerbericht, waarbij het weerbericht van de amateur voorrang krijgt.

Gr,
Luc

Lijkt mij een strak plan, Luc

Groet,

Bert J. van Bergen
Door beneluxmeteo
Bert,

Ik snap niet wat Radio Continu hier mee te maken heeft. Ja ik verzorg voor Radio Continu m'n weerberichten, zij het al veel minder. Maar wees niet bang, mijn huis, mijn gezin, mijn auto etc. betaal ik allemaal netjes met mijn eerlijk verdiende geld in het UMCG.

Ik kan me trouwens herinneren dat jij ook een van de felle tegenstanders was toen hier bij HWA het woord MC viel... Of ben je ineens van gedachte veranderd? Dat kan natuurlijk, want een mens is net als 'het weer'. Oftewel... 'veranderlijk'.

Voor nu laat ik het hier even bij, want ik betrap mezelf op het feit dat ik me verlaag door aan deze discussies mee te doen...

Met een zeer vriendelijke groet,

Johan
Door Meteonoord
beneluxmeteo schrijft:
Bert,

Ik snap niet wat Radio Continu hier mee te maken heeft. Ja ik verzorg voor Radio Continu m'n weerberichten, zij het al veel minder. Maar wees niet bang, mijn huis, mijn gezin, mijn auto etc. betaal ik allemaal netjes met mijn eerlijk verdiende geld in het UMCG.

Ik kan me trouwens herinneren dat jij ook een van de felle tegenstanders was toen hier bij HWA het woord MC viel... Of ben je ineens van gedachte veranderd? Dat kan natuurlijk, want een mens is net als 'het weer'. Oftewel... 'veranderlijk'.

Voor nu laat ik het hier even bij, want ik betrap mezelf op het feit dat ik me verlaag door aan deze discussies mee te doen...

Johan

Johan,

Leuke zijsprong maar ik sta nog steeds voor mijn mening m.b.t. MC.

Het gaat om het feit dat je commercie afzweerd ( schijnbaar ) terwijl je wel inkomsten - hoe groot of hoe klein dan ook - genereerd uit commercieele handelingen.

Je " kwinkslag " omtrent verlaging pareer ik dan ook maar even.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
Hoi Johan!

Is een nieuwe topic over dit onderwerp nou echt nodig? Uiteindelijk komt het steeds op hetzelfde neer, en dat is het feit dat een bepaald aantal mensen niet tevreden is over het huidige weerbericht

Mijn reactie en het verzoek om een nieuw topic te starten ging zoals te lezen is in de quote over de meetwaarde, niet over het weerbericht. Dat staat wat mij betreft in de juiste topic.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door weerzoetermeer
Luc schrijft:

Gr,
Luc

Hoi Luc,

Persoonlijk ben ik van mening dat een weerbericht door amateurs leuker is. Maar geen weerbericht of een oud weerbericht vind ik ook geen optie. Dus jouw voorstel lijkt mij redelijk.

Gr.
Thierry
Door Eckie76
beneluxmeteo schrijft:
Bert,

Johan

Ik wil toch even kwijt dat ik dit niet de juiste manier van reageren vind.
Uit je overige reacties blijkt tevens dat je ( vooral mijn ) aanmerkingen persoonlijk erg hoog opneemt.
Met die laatste zin geef je wat mij betreft wel overduidelijk aan dat je zeer slecht kan omgaan met kritiek, zelfs als die opbouwend bedoeld is.