Algemeen forum voor discussie over de website
Door jango
Beste stationbeheerders.

Naar aanleiding van een reactie van B.J. van Bergen in een ander topic waarin hij stelde om bepaalde zaken niet op het forum voor te leggen maar de stations te benaderen via PM (persoonlijke mail).

Stel ik het volgende vast.

- via stations pagina op HWA onmogelijk.

- via forum wel mogelijk maar wie beheert welk station (plaats).

- via stations eigen site, in verschillende gevallen is op hun site daar geen mogelijkheid toe.

- stations beheerder heeft geen eigen site.

Daarom stel ik voor dat elk station ook een PM button krijgt op de stationspagina waar nu al de overige info van het station staat.

Als deze mogelijkheid er niet komt zal communicatie alleen mogelijk blijven via het forum.

Groet Jan Goorts.
Door Meteonoord
jango schrijft:
Beste stationbeheerders.

Naar aanleiding van een reactie van B.J. van Bergen in een ander topic waarin hij stelde om bepaalde zaken niet op het forum voor te leggen maar de stations te benaderen via PM (persoonlijke mail).

Stel ik het volgende vast.

- via stations pagina op HWA onmogelijk.

- via forum wel mogelijk maar wie beheert welk station (plaats).

- via stations eigen site, in verschillende gevallen is op hun site daar geen mogelijkheid toe.

- stations beheerder heeft geen eigen site.

Daarom stel ik voor dat elk station ook een PM button krijgt op de stationspagina waar nu al de overige info van het station staat.

Als deze mogelijkheid er niet komt zal communicatie alleen mogelijk blijven via het forum.

Groet Jan Goorts.

Strak plan Jan.
Ondersteun dit volledig.

Dan kun je eventuele fouten die jij signaleert bij dat betreffende station rechtstreeks melden bij de persoon die dat betreft.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
Hallo allemaal,

De moderator heeft per staionspagina een pm button tot zijn beschikking. Het lijkt mij niet de bedoeling dat iedereen straks gaat mailen naar een bepaald station omdat het verkeerde waardes aan geeft. En, wellicht vervelend dat ik dat zeg, maar niet iedereen heeft de sociale vaardigheden om dat te doen. Helaas is dit alles wat mijn mening betreft teveel om bij te houden voor een moderator en wellicht kunnen er wel een aantal mensen per provincie aangesteld worden om de data te bewaken. Maar misschien zijn er wel betere ideëen?

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
weerzoetermeer schrijft:
Hallo allemaal,

De moderator heeft per staionspagina een pm button tot zijn beschikking. Het lijkt mij niet de bedoeling dat iedereen straks gaat mailen naar een bepaald station omdat het verkeerde waardes aan geeft. En, wellicht vervelend dat ik dat zeg, maar niet iedereen heeft de sociale vaardigheden om dat te doen. Helaas is dit alles wat mijn mening betreft teveel om bij te houden voor een moderator en wellicht kunnen er wel een aantal mensen per provincie aangesteld worden om de data te bewaken. Maar misschien zijn er wel betere ideëen?

Gr.
Thierry

Hi Thierry,

Is een inbreng waar ook wat voor te zeggen is.

Het gaat er naar mijn mening om dat er een mogelijkheid komt om de eigenaar van een station te waarschuwen voor een fout in zijn of haar waarnemingen.

Vaak kun je de eigenaar niet bereiken omdat hij onbereikbaar is.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
Mooi idee. Een vraag is echter wat te doen met deelnemers die vervolgens of generlei wijze gehoor geven?
Ik ben het met Thierry eens dat het niet te doen is om iedereen te controleren.
En, hoe bepaal je wat er belangrijk genoeg is om iemand "aan te spreken"?
Zoals we allemaal weten zijn er bij veel soorten weerstations van tijd tot tijd foutjes in de hardware, die dan vreemde gegevens weergeven.
Het is niet te doen en in mijn ogen ook weinig zinvol om daar telkens iemand op aan te spreken.
Ik denk dat je vooral de stationeigenaren kan aanspreken die structureel fout zitten. En dan krijg je weer de vraag van een ander hoe de betreffende persoon aan de wetenschap komt dat het ook structureel fout is...en ga zo maar door...
Zolang er geen betrokkenheid van de waarnemer zelf is, kan ik me niet voorstellen dat dit succesvol gaat worden.
Door weerzoetermeer
Stations met een incidentele fout zouden een tijdelijke uitsluiting kunnen krijgen op de extremen pagina zoals nu ook is. Echter nu is het zo dat als ik een station een tijdelijk uitsluiting geef ik niet moet vergeten na 48 uur dit weer terug te draaien anders blijft die persoon uitgesloten. De reden van die 48 uur heeft te maken met de extremen pagina. Handiger zou zijn als er voor de moderator een mogelijkheid komt om een station uit te sluiten, deze duurt automatische maar 48 uur, en er wordt gelijk een mail verzonden naar de eigenaar van het station met de mededeling van de uitsluiting. Na 48 uur vervalt de uitsluiting automatisch.

Stations die bijvoorbeeld permanent te hoog meten (bepaling is even een ander verhaal) kunnen een definitieve uitsluiting krijgen voor de extremen pagina maar wel gewoon hun data blijven aanleveren en dus meedoen met HWA. Hier brengt dan een moderator of aangestelde data bewaker (ik geef het maar even en naampje) de stations eigenaar van op de hoogte met de reden en hoe men weer terug zou kunnen komen op de extremen pagina. Dit laatste zou dan ook kunnen gelden voor stations die regelmatig bijvoorbeeld ineens 1000 mm. neerslag registreren.

Dit alles blijft dan natuurlijk wel voor een groot gedeelte handwerk.

Gr.
Thierry