Algemeen forum voor discussie over de website
Door Jaapfr
Hallo,

Als nieuw lid zal ik mij allereerst even voorstellen: Ik ben Jaap Frederix 20 jaar en woon in Wanssum (Lb)
Graag zou ik mijn weerstation aan willen melden op deze site.
Ik ben daar al even mee bezig geweest maar tot nu toe wil het nog niet helemaal lukken.
Ik ben (sinds 2005) in het bezit van een Vantage Pro 2 station met solar sensor en geventileerde weerhut. Dit alles draait onder het programma Weatherlink (versie 5.8.1). Zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik mijn weerstation kan toevoegen aan deze website? Aangezien ik geen eigen website heb gaat e.e.a. iets anders in zijn werk begreep ik volgens de handleiding op deze site, vandaar dat ik hier even om wat meer uitleg vraag.

Alvast bedankt.

Groeten Jaap
Door wslangerak
Hallo Jaap,

Allereerst welkom op dit forum en bij HWA.

De vraag is bij welke internet provider je een abonnement hebt en of je bij die provider een eigen homepage hebt. Als dat zo is kun je volgens de handleiding van Weatherlink het vereiste bestandje uploaden naar die homepage.

Dat uploaden moet dan in je software worden ingesteld voor jouw provider-gegevens (je usernaam en wachtwoord voor FTP).

Dus: probeer er eerst achter te komen of je een home-directory (homepage) hebt bij je provider.

Groeten,
Kees