- 16 jul 2009, 00:32
nolversteeg schrijft:
Mijn regenmeter(VP2) staat ook op het (platte) dak, vrij van andere obstakeels
En of dit minder of meer waardes geeft als dat deze op grondnivo zou staan, geen idee.
In de luwte van huizen kan er ook beïnvloeding zijn van meetwaardes.
Voor mij is het dak de meest praktische oplossing.
Om verschil te meten zou je eigenlijk een lange periode met 2 dezelfde type weerstations op verschillende plaatsen, boven en beneden, moeteen meten om ergens aan te kunnen refereren.
grtn, Peter.
PS. De regenton is tegen vogels beschermd door er meerdere malen doorzichtige vislijn over te spannen vertikaal naar de paal waar de regenton aan hangt( 2m hoger hangt de windvaan). En het blijkt te werken. Geen duiven etc die er op wiillen (kan) gaan zitten om het kleinste kamertje te imiteren. Zie geen resultaten daarvan op het dak liggen.
Hallo Meteovrienden,
Ik denk dat dit een algemene vraag is, gaat over de regenmeter. Om kabel te verwijderen ben ik van plan om de regenmeter aan de schoorsteen op het huis te bevestigen , ik heb op het dak nu ook een transmitter geplaatst voor de windvaan en anemometer hier is ook plaats voor de regenmeter vraag? geeft dit problemen voor de gemeten waarden.
in afwachting
Nol Versteeg Eersel
Mijn regenmeter(VP2) staat ook op het (platte) dak, vrij van andere obstakeels
En of dit minder of meer waardes geeft als dat deze op grondnivo zou staan, geen idee.
In de luwte van huizen kan er ook beïnvloeding zijn van meetwaardes.
Voor mij is het dak de meest praktische oplossing.
Om verschil te meten zou je eigenlijk een lange periode met 2 dezelfde type weerstations op verschillende plaatsen, boven en beneden, moeteen meten om ergens aan te kunnen refereren.
grtn, Peter.
PS. De regenton is tegen vogels beschermd door er meerdere malen doorzichtige vislijn over te spannen vertikaal naar de paal waar de regenton aan hangt( 2m hoger hangt de windvaan). En het blijkt te werken. Geen duiven etc die er op wiillen (kan) gaan zitten om het kleinste kamertje te imiteren. Zie geen resultaten daarvan op het dak liggen.