Algemeen forum voor discussie over de website
Door nolversteeg
Halo meteovrienden,

Ik ben hevig gedesilusoineerd door alle voorspellingen, Niet alleen van buitenaf maar ook van uit mijn eigen station, we doen ons uiterste best om het weer te voorspellen maar er klopt geen hout van. Zeker vandaag de Davis geeft aan increasing clouds en regen binnen 24 uur, de gehele dag heeft het forcast zonnetje half onder de wolken gezeten, Ik zie nu nog steeds op buienradar geen regen en geen bewolking, Is het mogenlijk om de Davis van een ander algorithme te voorzien om toch een beetje in de buurt te komen van de voorspelling, voor een week is het een beetje overbodig, maar voor een dag zou het toch zeker moeten lukken.

Groeten Nol

uit een onbewolkt en warm Eersel
Door nolversteeg
Sorry voor de vertyping moet zijn Desillusie.
Door petergroeneveld
Nol bij mij geeft de Davis hetzelfde aan als bij jou, de WS3600 daar wordt je ook niet vrolijk van, een bewolkt met regen icoon terwijl er een hittegolf aankomt zetten.

Weet niet of je de Davis kunt beinvloeden op de een of andere wijze die kijkt dacht ik 12 uur vooruit. Met een instelling op de console kan dit wel enigszins bij de WS 3600.

Op dit moment klopt het wel zo'n beetje want het is hier behoorlijk bewolkt in Limburg. Misschien dat de voorspellingen vandaag nog wel gaan veranderen.

En ja desillusie is ook een moeilijk woord, misschien is het mogelijk om op het forum bij het schrijven van berichten ook een spellingscontrole in te bouwen, wie weet.
Door Christian
De WMR-200 gaf hier gisteren ook regen aan, het heeft niet geregend, nu geeft hij half bewolkt aan en dat klopt aardig. Toch gebruik ik liever weerkaarten dan die barometrische voorspelling (al is het kijken naar een stijgende en/of dalende barometer relatief betrouwbaar. De druk daalde ooit eens tot 955 hPa in 2008 en toen kwam er ook geen storm).
Door mavlo77
Ja daar klopt niet veel van. Soms wel, maar dat is ook al als je gewoon een willekeurig iets neerzet. Dan klopt het ook soms wel ;)...

Ik zie het weerstation echt als een MEET-instrument en geen verwachtingsinstrument. Lokaal op 1 plek meten is gewoon te beperkt. Als je ziet dat een groot weermodel als GFS met supercomputers die uren aan het rekenen zijn er soms ook niks van bakken, dan is het denk ik begrijpelijk dat jouw weerstationnetje dat niet beter kan ;).
Door Mike
Toch ben ik wel tevreden met de stations voorspelling van mn VP2, het klopt dat hij het soms mis heeft, maarja daarom heet het denk ik ook "Forecast" ;)

Misschien is het interessant om het in de gaten te houden, dingen op te schijven over het verschil van voorspelling en wat het weer nu echt een paar uur later was en daarop eventueel je script aanpassen mocht je dat online hebben staan.