Algemeen forum voor discussie over de website
Door Dirk Wolters KNMI
Dat klopt! Overigens stonden er in de eerste minuten nog wat foutjes op de pagina's. Nu zijn die als het goed is verholpen.

Ook zijn de neerslaggegevens voor januari nu verwerkt in kaartjes. De neerslaggegevens zijn echter in de afgelopen maanden nogal afwijkend van de KNMI-stations. Het lijkt ons dat dit komt doordat de gebruikte neerslagmeters echt gemaakt zijn voor vloeibaar water en niet voor sneeuw.

Groet,
Dirk Wolters (KNMI)
Door tinuz97
Dat denk ik ook Dirk,ik ben er zelf 1 van bv.
Omdat mijn regenmeter inderdaad bv niet verwarmd is,en er bv dooi komt dan krijg ik pas de neerslag helaas.
Teld 0,2mm eigenlijk wel mee als ik het vragen mag Dirk die bv bij nu staat geregistreerd door vermoedelijk vocht van de koude?
Door Dirk Wolters KNMI
Telt 0,2mm eigenlijk wel mee als ik het vragen mag Dirk die bv bij nu staat geregistreerd door vermoedelijk vocht van de koude?

Dat lijkt mij wel. Neerslag van vocht veroorzaakt door dauwval of mistdruppels is ook neerslag. In elk geval tel je dit soort neerslag ook mee bij de dagelijske aftapping van een Hellman-regenmeter.
Door wthus
Dirk Wolters KNMI schrijft:
Ook zijn de neerslaggegevens voor januari nu verwerkt in kaartjes. De neerslaggegevens zijn echter in de afgelopen maanden nogal afwijkend van de KNMI-stations. Het lijkt ons dat dit komt doordat de gebruikte neerslagmeters echt gemaakt zijn voor vloeibaar water en niet voor sneeuw.

Groet,
Dirk Wolters (KNMI)

Excact! Daarom meet ik ook officieel met de Hellmann regenmeter en doe ik verder niets met de data van de elektronische meter. Helaas kan ik die afwijkingen nog steeds niet aanpassen, dus die data klopt niet wat jullie verkrijgen. Zo is er elektronisch als ik correct heb voor Doetinchem-Dichteren een 24 mm doorgegeven terwijl de hellman op 38 millimeter uitkwam. Heb geen idee wat het KNMI station te Doetinchem heeft geregistreerd.

Groet, Wilber Thus