Algemeen forum voor discussie over de website
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Inderdaad Mike,

Snap dan ook niet helemaal de paniek van Jeroen over zijn gegevens hier op HWA.

Op zijn eigen Website staan inderdaad alle gegevens met betrekking tot zijn adres.

We kunnen wel even op de koffie gaan bij hem.....Niet verkeerd bedoelt hoor.

Dus,

Jeroen,Kijk eerst ff naar je eigen website waar je je gehele adres aan iedereen kenbaar maakt.

En vergeet niet: "Wat eenmaal op internet staat is er moeilijk af te krijgen"

Diverse zoekmachines houden de informatie nog lang vast,ook al heb je de informatie er al afgehaald.

Mvg,

Martijn
Door Eckie76
Ik vind dat Jeroen ergens wel een goed punt aankaart, al zijn deze gegevens absoluut geen reden om paniekerig te worden.
Wat ik storend vind is dat Google allerlei documenten vasthoudt die iemand ooit openbaar heeft gemaakt, ook al is de betreffende website al jaren uit de lucht.
Denk eens aan een post in een gastenboek, een ingezonden column of noem het maar op ook.
En niet zelden kunnen mensen geconfronteerd worden met naar hun googelende mensen.
Ik heb zelfs al eens een sollicitatie zien mislukken omdat men mij gegoogled had en bij voorbaat ervan uitging dat ik bij concurrenten had gewerkt etc. etc.

Zo wilde ik onlangs mijn bedrijfswagen verkopen omdat ie afgeschreven was. Afspraak gemaakt, meneer en mevrouw komen naar mijn huis.
Ineens vraagt meneer of ik soms schrijver of columnist ben. Hoezo? vraag ik.
"Ik heb u gegoogeld".
Die man heeft zijn kopje koffie niet kunnen leeg drinken, want ik heb hem de deur uitgezet, zo boos werd ik.
Het idee dat mensen elkaar gaan googelen vind ik controversieel, zacht uitgedrukt.
Door Overijse
Kijk maar es eerst met wieowie.nl wat er over jezelf te vinden is, denk dat er velen zullen verschieten wat ze zelf in al die jaren al online gezet hebben.

Om het weg te krijgen, kan je volgende stappen ondernemen :

1. zelf oude accounts beginnen af te sluiten
2. contact opnemen met de betreffende websitebeheerder om je gegevens te verwijderen.
3. Indien er na dit alles nog geen reactie komt van de betreffende sitebeheerder of er blijft toch nog materiaal over u online kan je proberen bij google een aanvraag in te dienen om betreffende url uit hun SERP's te halen. (en hopen dat het lukt, maar het is mogelijk)

Grtz
Kris
Door weermaarssen
Hallo Allemaal

Wil je je naam, adres, enz. enz. niet op internet tegenkomen dan had en moet je geen gebruik maken van internet.

Alles kan je te weten komen via dit medium. Ik zit er niet mee ,heb niks te verbergen . Nou en dat weten ze hoe oud je bent en dan??

Presentjes, kado`s en andere tierelantijnen zijn welkom, U weet mij te vinden.

De leukste krijgt van mij een ouderwets weerhuisje. Niet leuk ook goed.

Groeten Louis
Door petergroeneveld
Tegenwoordig is niets meer geheim, overal willen ze alles van je weten en moet je je legitimeren want anders ....... je kent dat wel, maar het kan ook voordelen hebben.

Gisteren naar een bouwmarkt geweest en afgerekend aan de kassa, ook even de voordeelpas maar getoond en wat bleek omdat ik deze maand toevallig jarig was kreeg ik een tegoedbon van € 5,00.

Kijk dat is ook een voordeel als ze je geboortedatum weten. :laugh: Denk dat ik nu elk jaar in juli naar deze bouwmarkt ga dat levert nog eens wat op.

Op de meeste forums gebruiken ze je geboorte datum ook om je automatisch te kunnen feliciteren als het zover is!

Groeten uit Limburg,

Peter.
Door jeroenzwart
Even nog een laatste reactie van mijn kant om wat misverstanden de wereld uit te helpen. De reden dat ik dit aankaarte was omdat ik twijfels had dat info die volgens deze site als vertrouwelijk word opgegeven toch onder Google tevoorschijn getoverd zou kunnen worden. Luc heeft deze twijfels bij mij weggenomen.
Het gaat er vooral om dat ik (en met mij veel anderen) controle willen houden over de info over mijzelf die op het internet verspreid kan worden. Het feit dat mijn adres terug te vinden is op mijn site is een bewuste keuze geweest van mijzelf. Het is dus logisch dat als je onder Google mijn adres zou zoeken je mijn site terugvindt. Dat vind ik niet erg. Het wordt een ander verhaal als mijn adres ineens opdijkt op allerlei plaatsen waar ik zelf niets van afweet...