Algemeen forum voor discussie over de website
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goedenmiddag allemaal,

Ik keek net even onder het menu Actuele Sneeuw hoogtes hier op HWA.

En wat schets mijn verbazing ???

plaats sneeuw hoogte datum tijd

Maaseik 10 cm 2010-07-11 18:00u

Veendam 99 cm 2010-07-11 10:00u

Breezanddijk 80 cm 2010-07-10 20:00u

Zoetermeer 45 cm 2010-07-09 15:00u

Lekkerkerk 82 cm 2010-06-13 01:00u

Dit is naar mijn mening natuurlijk onacceptabel dat er enkele grapjassen zijn die het nodig vinden om op bovenstaande data en tijdstippen deze Sneeuw hoogtes door te geven.

Daarom is mijn vraag ook aan Luc of het niet mogelijk is om de Actuele Sneeuw hoogtes tijdelijk gedurende het Zomerseizoen van de Website te verwijderen, Om vervolgens in het Winterseizoen bij de eerste verwachte Sneeuwval de Actuele Sneeuw hoogtes weer te doen verschijnen op de Site.

Zo sluiten we deze grapjasserij in ieder geval uit.

Een andere optie is misschien om alleen leden van HWA de Sneeuw hoogtes te laten doorgeven en publieke meldingen te blokkeren.

Mvg,

Martijn

P.s: Ik had de plaatsen en tijdstippen mooi in een tabel staan zoals het origineel in de lijst maar het wordt helaas niet zo weergegeven.

Maar goed origineel is te zien onder menu Actuele Sneeuw hoogtes
Door jango
Er staat 1 sneeuwhoogte bij die wel zou kunnen kloppen en dat is Zoetermeer (Snowworld) waar het hele jaar door sneeuw ligt.

Maar om misbruik van deze mogelijkheid te voorkomen lijkt het mij misschien wel handiger dat deze functie alleen maar mogelijk is van november tot april.
Door wslangerak
Zeker mee eens. Ik zou inderdaad zo ver gaan dat alleen HWA-leden de sneeuwhoogte kunnen ingeven.

Naarmate er meer bezoekers op de site komen neemt ook het aantal "funtrousers" toe. (Uitdrukking geleend van een collega...)
Door weerzoetermeer
jango schrijft:
Er staat 1 sneeuwhoogte bij die wel zou kunnen kloppen en dat is Zoetermeer (Snowworld) waar het hele jaar door sneeuw ligt.

Maar om misbruik van deze mogelijkheid te voorkomen lijkt het mij misschien wel handiger dat deze functie alleen maar mogelijk is van november tot april.

Bij Snowworld ligt alleen ijs...het is geen sneeuw te noemen.

Lijkt mij ook handiger om dit alleen in de wintermaanden te kunnen gebruiken en wat mij betreft alleen door data aanleverende stations van HWA. Staat iets geloofwaardiger.

Gr.
Thierry
Door Sjulp
Wanneer alleen de geregistreerde leden kunnen ingeven is het probeem, denk ik, al opgelost.

De melding uit Maaseik komt overigens niet van mij. Ik ben wel sneeuwgek maar dit gaat mij te ver.
Door Luc
Ik ben het eens met de opmerkingen. Ik heb de onzinnige waardes verwijderd.

De link naar het ingeven van de sneeuwhoogtes is nu automatisch geblokkeerd. Van oktober tot en met maart wordt de link automatisch zichtbaar.

De meeste sneeuwhoogtes worden opgegeven door niet HWA leden. Vaak na een oproep op het forum van weerwoord.be. Zonder deze meldingen is het lastig om een nauwkeurig kaartje te maken. Daarom wil ik ook meldingen van niet leden toestaan.

Gr,
Luc
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goeden middag Luc,

Bedankt voor de ondernomen actie :)

Dat is ook wel weer zo ja, Als de meeste meldingen van niet leden komen dan moeten we spookmeldingen in het winter seizoen maar ff in de gaten houden en waar nodig handmatig verwijderen.

Mvg,

Martijn