Algemeen forum voor discussie over de website
Door Eckie76
Luc,

mooi werk wederom. Een klein probleempje bij mij echter:

Sint Odiliënberg wordt incorrect weergegeven.
In plaats van een "e-plus trema" krijg ik volledig misplaatste karakters.
Datzelfde geldt ook voor de MOS-verwachting.

Kan dat verholpen worden?

Groet Olaf
Door nolversteeg
Hallo Luc,

Heel goed gemaakt, zoals ze zeggen best wel vet. Maak je ook nog gebruik van de directe stationsdata om de hoeveelheid actueel bij te stellen ?

Groeten Nol
Meteo Eersel.
Door Roelof
Hallo Luc,

Een mooie aanvulling o HWA. Ik heb hem dan ook direct op mijn eigen site geplaatst.
Echter een kleine opmerking. Wanneer er minder dan 0.2 mm wordt voorspeld is de grafiek minder duidelijk. Is het misschien mogelijk de schaal automatisch aan te passen aan de voorspelde hoeveelheid regen?? Dus bij kleine hoeveelheden bv max 2 mm

Roelof
Bedankt voor de complimenten en opmerkingen. Nu we in de praktijk aan het testen zijn, zien we ook waar er nog verbeteringen mogelijk zijn.

Ik zal de foutjes en opmerkingen proberen te verwerken. Vanwege de vakantie zal ik de komende weken wat minder aanwezig zijn op HWA. Ook het verwerken zal waarschijnlijk wat langer duren.

Gr,
Luc
Door Weerstation Kaatsheuvel
Luc schrijft:
Sinds kort is het bij buienradar mogelijk, om voor een willekeurige locatie de neerslagverachting als tekst te downloaden.

Ik heb daar de afgelopen tijd wat mee geëxperimenteerd. Ik heb deze data proberen te visualiseren in een grafiek, waarbij ik de neerslagintensiteit afzet tegen de tijd (komende 2 uur).

Dit levert het volgende plaatje op.

De functionaliteit is nog in een testfase, maar ik wilde dit jullie alvast tonen. Zodra dit uitgetest is, moet ik er nog een caching mechanisme inbouwen, zodat niet bij elke aanroep de data wordt opgehaald bij buienradar en dat niet iedere keer het plaatje opnieuw gegeneerd wordt, maar eens per 5 minuten. Daarna wil ik dit toevoegen aan de pagina met het actuele weer per weerstation.

Ik ben benieuwd wat jullie van deze functionaliteit vinden.

Gr,
Luc

Hallo Luc,
Mijn complimenten voor de grafiek neerslag.
Is het mogelijk om de verhouding van de schaal aan te passen bij kleine hoeveelheden neerslag, anders is er weinig te zien op de grafiek.
Bij voorbaat dank.
Groet,
Hans
Door Eckie76
Eckie76 schrijft:
Luc,

mooi werk wederom. Een klein probleempje bij mij echter:

Sint Odiliënberg wordt incorrect weergegeven.
In plaats van een "e-plus trema" krijg ik volledig misplaatste karakters.
Datzelfde geldt ook voor de MOS-verwachting.

Kan dat verholpen worden?

Groet Olaf

Hallo Luc,

mooi dat het lukt met de nieuwe server.
Als je nog een gaatje tijd kan vinden, zou je dan nog eens naar de vervormde tekensets kunnen kijken?
In de MOS wordt een ë niet correct weergegeven. Probleem lag volgens jou bij MC?

Groet Olaf