Algemeen forum voor discussie over de website
Door WSWijk
baroman schrijft:
WSWijk schrijft:
Luc, weet jij meer?

Hoi Theo

Ik denk dat Luc hetzelfde weet als wij (ook niks) jammer dat het project stopt maar was bekend.:(
Ach er komt wel weer zo`n project en dan pakken ze de neerslag er ook bij!!:laugh:
Het is jammer maar we moeten het niet zo somber inzien.;)

Ronnie..

Hoi Ronnie,

Ik zie het niet somber in hoor, maar zou het wel leuk vinden als we weten of en wanneer er weer een nieuw project van start gaat.
Meen me te herinneren dat het een project van 4 jaar zou worden (als het door ging).
Maar daarom, misschien dat Luc iets meer weet. Hij is per slot van rekening het "main contact" richting het KNMI....

Of we moeten Dick Wolters effe wakker schudden...
Door baroman
WSWijk schrijft:
baroman schrijft:
WSWijk schrijft:
Luc, weet jij meer?

Hoi Theo

Ik denk dat Luc hetzelfde weet als wij (ook niks) jammer dat het project stopt maar was bekend.:(
Ach er komt wel weer zo`n project en dan pakken ze de neerslag er ook bij!!:laugh:
Het is jammer maar we moeten het niet zo somber inzien.;)

Ronnie..

Hoi Ronnie,

Ik zie het niet somber in hoor, maar zou het wel leuk vinden als we weten of en wanneer er weer een nieuw project van start gaat.
Meen me te herinneren dat het een project van 4 jaar zou worden (als het door ging).
Maar daarom, misschien dat Luc iets meer weet. Hij is per slot van rekening het "main contact" richting het KNMI....

Of we moeten Dick Wolters effe wakker schudden...

Hoi Theo:)
Volgens mij kijkt het KNMI ook wel op deze site alleen al om de netdichtheid over ons landje (weeramateurs).:P
Alles in een oogopslag makkelijker kan niet!!:ohmy:
Je moet maar zo denken als het KNMI met dit project stopt, dan beginnen wij er toch zelf een!!!:silly:
Om wat op poten te krijgen, dat lukt ons ook wel, en met de kennis die iedereen bezit is dit een eitje (of ben ik nu te voorbarig):unsure:
Maar goed het zal wel loslopen.

Theo doe kalm aan.:P

Groeten Ronnie..
Door Dirk Wolters KNMI
Hallo allemaal,

Hierbij wat meer informatie. De gegevensuitwisseling met het KNMI die in de zomer van 2009 is gestart, is inmiddels inderdaad (zoals toen al is afgesproken) beëindigd. Het project waarvan de uitwisseling een onderdeel was had als doel om met een beperkte set weeramateurgegevens, in relatief weinig tijd, een schatting te maken van het stadseffect ('urban heat island' ) in Nederlandse steden. Daarin zijn we zeker geslaagd, en we werken nu aan een rapport om onze resultaten en conclusies in samen te vatten (t.z.t. komt dit rapport openbaar beschikbaar).

Over de toekomst: het huidige (extern gefinancierde) onderzoeksproject houdt op en geeft dus geen mogelijkheid op verlenging. Binnen en buiten het KNMI is gekeken welke mogelijkheden en geïnteresseerden er zijn om de uitwisseling eventueel te verlengen, maar dat heeft nog niet tot iets concreets geleid. Maar wie weet doemen er in de toekomst wel nieuwe mogelijkheden op, zelf ben ik zeker van mening dat het gaat om interessante en voor verschillende doelen bruikbare gegevens.

Hopelijk is het hiermee iets duidelijker!

Vriendelijke groet,

Dirk Wolters
KNMI Klimaatdata en -advies
Door Luc
Uiteraard ben ik ook op de hoogte van het aflopen van de samenwerking. Ik was dit het weekend echter niet online om eerder te kunnen reageren op dit topic.

De samenwerking is in 2009 opgezet voor de duur van 1,5 jaar. Dat is destijds ook gecommuniceerd. Deze periode liep op 31 januari af. In deze 1,5 jaar hebben we met z'n allen, het KNMI van een goede set data kunnen voorzien.

Op dit moment werkt Dirk aan een eindrapport met conclusies over het onderzoek. Het was onze bedoeling om dit eindrapport naar alle deelnemers te sturen, samen met de mededeling dat met het project en de daarbij behorende samenwerking is afgelopen. Vandaar dat ik (wij) jullie hier nog niet over ingelicht heb. Zodra het eindrapport klaar is, zorgen we ervoor dat alle deelnemers dit rapport krijgen. Naar verwachting zal dit rapport over ongeveer een maand klaar zijn.

Als er bij het KNMI weer behoefte is aan een nieuwe samenwerking voor een nieuw/vervolg project, kunnen we dit weer snel opstarten.

Mvgr,
Luc
Door WSWijk
Hallo Dirk en Luc,

Een heel duidelijk antwoord. Als in de toekomst weer een project gestart wordt, ben ik zeker weer van de partij.

Dirk, ik hoop dat je nog wel regelmatig op de site blijft kijken / meedenken. Is altijd leuk (en handig) om dit soort contacten op de site aanwezig te hebben.

Groeten

Theo