Algemeen forum voor discussie over de website
Door Sanne
Hallo,

Ik weet niet zo goed waar ik het moet posten dus doe het hier maar.

Ik woon in Roden en dus kijk ik altijd even op de plaatselijke weersites of ik ook een plu mee moet nemen of dat ik dat ding lekker thuis kan laten maar nu valt me al een tijdje iets op en ik hoop dat jullie er een antwoord op hebben. Ik ben geen weerkenner...ik wil gewoon graag het juiste weer xD

Nu valt het me ook weer op maar vanmiddag was het iets extremer :S

Roden S -1.1 °C 0.0 mm 9.7 km/u 2 bft NO
Roden (Binnenhof) S -0.3 °C 0.0 mm 5.0 km/u 1 bft NNW

Wie kan me uitleggen hoe het verschil zo groot kan zijn terwijl beide stations vlakbij elkaar zitten? Vanmmiddag was het bij die van Roden 1 graad en bij Roden (Binnenhof) 8 graden...de zon scheen dus de enige logische verklaring die ik heb was dat die ene zijn "voelertje" (pffffff ik weet niet hoe zo'n ding heet...sorry) in de zon heeft hangen en de andere niet want het was best lekker weer vandaag hier maar 8 graden?

Dankjewel alvast want ik ben erg benieuwd hoe dit verschil kan ontstaan?

Groetjes,
Sanne
Door weerzoetermeer
Beste Sanne,

Ik zie dat dit je eerste bericht op dit forum is. Welkom dus!

Waarschijnlijk heb je niet de regels van dit forum gelezen. Hier staat bij regel 21 dat het niet is toegestaan om te praten over meetwaarde van andere stations. Ik vind het vervelend maar het is niet anders. Het topic gaat daarom op slot.

Wat ik over het grote verschil wil zeggen is dat ik vermoed dat je bevinding juist is en dat het hier gaat om een ombeschermde sensor. Normaal wordt de temperatuur sensor in een soort weerhut geplaatst waardoor de zon geen directe invloed (straling) heeft op de sensor. Wellicht kan je de eigenaar van het station bereiken via e-mail en daar je vraag stellen?

Gr.
Thierry