Algemeen forum voor discussie over de website
Door Jannes
Ik zie nu ook pas dat mijn instelling nu kan veranderen voor de mos verwachting. Ik heb nu ingevuld op ja. Maar gaan deze instellingen nog meetellen nu? er was toch een sluitingstermijn?

Tot voor kort kon ik net als vele anderen het niet instellen.

Gr Jannes
Door wsEpe
Jannes schrijft:
Ik zie nu ook pas dat mijn instelling nu kan veranderen voor de mos verwachting. Ik heb nu ingevuld op ja. Maar gaan deze instellingen nog meetellen nu? er was toch een sluitingstermijn?

Tot voor kort kon ik net als vele anderen het niet instellen.

Gr Jannes
Voor zover ik het begrepen heb op de HWA-dag bij meteoconsult, wordt door MeteoConsult 1 of 2 keer per jaar een nieuw model gemaakt (doorgerekend) om weersberichten te voorspellen met de data van de laatste 2 jaar. Dit model berekend vervolgens voor jouw woonplaats de weersverwachting (temp, neerslag, wind), zoals je gewend was. Zet je een instelling op JA wordt er een extra correctie voor jouw xml toegepast. Dus als je altijd 1 graad boven de berekende waarde zet, krijg je voor jouw xml een graad extra in je verwachting.
Wanneer deze correctie in jouw verwachting zit, is dus afhankelijk van wanneer het model opnieuw doorgerekend wordt.
Weet iemand (Luc?) misschien wanneer het model doorgerekend wordt??
Door nolversteeg
Hallo Jannes.

Hobyisten zijn allemaal druk, en hebben nog een andere hobby waar heel veel tijd in gaat zitten, men noemt het werk en sociale omstandigheden. Er is maar een antwoord mogelijk, GEDULD. het komt goed dat weet ik zeker want daar zijn wij hobbyisten voor.

Als je alle weet en alles kan en de tijd er voor hebt,en alles op zijn plaats is, is de hobby aan zijn eind. eureka het werkt, leuk .(punt) het kastje komt er nooit omheen.

groeten Nol
meteoeersel.nl
Door nolversteeg
Hallo Luc,en Meteovrienden,

Is deze aktie al iets verder gevorderd, of is het in de doofpot geraakt.

Ik heb hier niets meer over gehoord.

Groeten Nol Versteeg
Meteoeersel.nl
Door WillemMoes
De laatste tijd las ik hier over 'tunen' van de uitlezing van de temperatuur.
Verbeteren van de opstelling van de weerhut, ventilatie plaatsen enz.
Ik heb de nodige vergelijkingen gedaan met een tweede weerhut, ook opgesteld in de directe omgeving maar idealer en vergeleken met de buurtstations.
Mijn opstelling is OK, maar kan beter.
Mijn conclusie was echter dat ik beter een reeks gegevens kon opbouwen om ze jaarlijks te vergelijken.
En nu lees ik deze Topic en weet waarom dat beter is :-)
Ik denk dat het altijd beter is om een meetreeks op te bouwen gemeten onder gelijke omstandigheden dan voortdurend te proberen deze omstandigheden te verbeteren.
Het moet zo optimaal mogelijk zijn maar het hoeft niet ideaal te zijn.
Sinds 1 januari dit jaar heb ik niets meer aangepast aan mijn opstelling en zal dat ook niet meer doen.
Ik overweeg wel een tweede weerhut te plaatsen bij de buurman die een mooi groot kortgeknipt grasveld heeft. En dat als vergelijkingsmateriaal te gebruiken.