Algemeen forum voor discussie over de website
Door jango
Kreeg vandaag deze mail van SBS.

Goedemiddag,

Graag komen we zsm in contact met u daar wij een item over de hittegolf in zuidoost NL draaien voor ons tv-programma

Met vriendelijke groeten,

Elsbeth Molema-Kleibeuker
Redacteur Hart van Nederland
SBS
020-8007647

Werd even later, omdat ik niet thuis was en dus de mail nog niet kende gebeld door haar.
ivm de zijnde hittegolf in zuid/oost Nederland (Volkel en Ell)wilde SBS een reportage hierover maken voor Hart van Nederland.

Ik moest haar echter mededelen dat ik door de goede opstelling van mijn weerstation geen hittegolf had geregistreerd.

Meet cijfers;

Veghel Volkel Eindhoven
15/8 30.3 30.3 31.3
16/8 24.1 25.0 24.6
17/8 28.2 28.1 28.7
18/8 34.2 34.1 34.6
19/8 34.6 35.4 35.0

Donderdag 16/8 heeft me dus de das omgedaan met 24.1 .

Ik heb ze doorverwezen naar weerstation st.Hubert en hoop dat deze wel een hittegolf heeft geregistreerd.

Zo ver mij duidelijk is zou de reportage vanavond in Hart van Nederland komen.

Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Zuiver meten en eerlijkheid duren het langst.

Groet, Jan
Door weerstation
Vond zojuist een vergelijkbare email in mijn mailbox.
Na contact bleken ze al een andere invulling voor het item te hebben.

Zat overigens op 16-8 op 25.5
Hier dus wel een plaatselijke hittegolf

Voor de volledigheid de hele reeks vanaf 12-8
12-aug 25.2
13-aug 25.1
14-aug 26.9
15-aug 30.4
16-aug 25.5
17-aug 28.5
18-aug 34.2
19-aug 35.5
Door Luc
Hart van Nederland heeft mij ook gebeld voor het telefoonnummer van enkele stations. Die heb ik echter niet. En anders had ik ze uit privacy overweging ook niet afgegeven.

Ik word wel vaker door media en andere instanties benaderd voor contactgegevens. Ik stuur ze nu altijd naar de Stichting Internet Domeinregistratie Nederland (SIDN.nl). Daar kun je via een 'WHOIS' contactgegevens zoeken bij een domeinnaam. Echter staat daar niet altijd een telefoonnummer vermeld.

Ik heb wel eens gedacht om het telefoonnummer op te nemen in de beheermodule, samen met een optie om aan te geven dat ik dat telefoonnummer mag doorgeven in dit soort gevallen. Zo kan ik binnen de privacywetgeving toch jullie in contact brengen met de media en andere instanties. Hoe denken jullie hierover?

Gr,
Luc
Door weerstation
Ik vraag me af of HWA hiervoor het aangewezen medium is. Wanneer mensen hun telefoonnummer op de eigen website vermelden zijn ze ook makkelijk benaderbaar.

Persoonlijk zit ik er niet op te wachten dat mijn telefoonnummer overal bekent wordt.
In het verleden heb ik wel eens gemerkt dat een slimme journalist je toch wel weet te vinden.
Door CeesT
Ik heb wel eens gedacht om het telefoonnummer op te nemen in de beheermodule, samen met een optie om aan te geven dat ik dat telefoonnummer mag doorgeven in dit soort gevallen. Zo kan ik binnen de privacywetgeving toch jullie in contact brengen met de media en andere instanties. Hoe denken jullie hierover?

Luc,

Ik zou hier persoonlijk geen problemen mee hebben omdat ze me anders via een Whois inderdaad toch wel vinden. Van mij mag je het in de beheermodule opnemen samen met de optie of e.e.a. doorgegeven mag worden aan de media. Ik vind echter wel dat je de mensen niet moet gaan verplichten om hun telefoonnummer op te geven, dat moet voor een ieder vrij staan lijkt me.

Ik vind het dus prima als je e.e.a. mogelijk maakt.

BTW, ik zou het wel kies vinden als je het telefoonnummer van Elsbeth Molema-Kleibeuker in de eerste post zou verwijderen.
Door nolversteeg
Hallo Cees,

Dit heet handel, en het telefoonnummer zal ook wel op haar visitekaartje staan(strooibiljet).

groeten Nol
meteoeersel.nl
Door CeesT
nolversteeg schrijft:
Hallo Cees,

Dit heet handel, en het telefoonnummer zal ook wel op haar visitekaartje staan(strooibiljet).

groeten Nol
meteoeersel.nl

Hoi Nol,

Beetje erg kort door de bocht.

Als dit nummer al op haar visitekaartje staat, wat ik waag te betwijfelen omdat daar waarschijnlijk het algemene nummer van SBS op staat, dan bepaalt zij zelf aan wie zij dat kaartje (lees telefoonnummer) geeft. Omdat het hier op een openbaar forum geplaatst wordt heeft zij daar zelf geen controle meer over en lijkt het me niet meer dan fatsoenlijk dat een dergelijk nummer in zijn geheel of tenminste gedeeltelijk wordt verwijderd. Het bericht lijkt me trouwens sowieso niet bedoeld voor openbare publicatie maar dat moet een ieder voor zich weten.
Door CeesT
Ik zie het probleem ook niet.

Hoi Frans,

Daarover verschillen we dan duidelijk van mening. Ik vind het dus niet kunnen.

Nou , als je je telefoonnummer privé wilt houden, moet je het vooral op Twitter zetten.

Maar dat nummer op twitter zetten doen ze zelf en zij bepalen dus wel of het openbaar wordt of niet en een telefoonnummer van derden openbaar maken is niet aan ons denk ik.

Maar we leven hier in een vrij land gelukkig dus een ieder mag zijn of haar mening hebben en deze ook ventileren denk ik.