Algemeen forum voor discussie over de website
Door wvdkuil
VRAAG Wie heeft de ontbrekende gegevens om de xml goed te kunnen verwerken?

Omdat de HWA/MC xml in het Nederlands is zullen velen van u daar niet wakker van liggen. Maar omdat ik meerdere talen wil ondersteunen (in Belgie: nl,fr en de) ben ik al tijden (nou ja, een jaar) op zoek naar alle teksten in het veld
Code: Selecteer alles
<weersomschrijving>licht bewolkt</weersomschrijving>
Ik heb de exacte NL schrijfwijze van de teksten nodig. Ondanks speurwerk in de uitgebreide discussies over de xml en hulp van anderen kom ik niet verder dan de volgende tekste (die ik in het Engels vertaal om meertaligheid te ondersteunen):
Code: Selecteer alles
   'buien'=> 'Showers',
   'geheel bewolkt'=> 'Cloudy',
   'hagel'=> 'Hail',
   'ijsregen'=> 'Freezing rain',
   'half bewolkt'=> 'Partly cloudy',
   'licht bewolkt'=> 'Mostly clear',
   'mist'=> 'Fog',
   'motregen'=> 'Drizzle',
   'motsneeuw'=> 'Snow grains',
   'nevel'=> 'Mist',
   'onbewolkt'=> 'Clear',
   'onweer'=> 'Thunderstorm',
   'regen'=> 'Rain',
   'sneeuw'=> 'Snow',
   'sneeuwbui'=> 'Snow showers',
   'veel wind'=> 'Windy',
   'zwaar bewolkt'=> 'Cloudy',
Wie weet er meer?

De tweede vraag betreft de beschikbaarheids tijden van de xml.
De oude xml werd 2 maal per dag ververst.
Is dat met de meerdere tijden per dag nu aangepast of kan ik blijven uitgaan van 11:00 en 23:00 uur?

Dit om de cache tijde van de opgehaalde xml juist te kunnen zetten. Zodat overbodige xml request vermeden worden.
En wordt de tijd aangepast op zomertijd of kan ik uitgaan van 10:00 UTC 22:00 UTC?

Groeten, Wim

P.S. de laatste/definitieve versie staat op www.weerstation-leuven.be
Nu nog de dolumentatie, helaas altijd het laatste wat nog moet gebeuren.
Door Wietse
De nieuwe XML wordt ook op dezelfde tijdstippen ververst, als de compacte variant.

En de gebruikte weersomschrijvingen kun je hier vinden.

Jammer dat je geen moeite doet om te zoeken, en je de vraag 'n jaar geleden al eerder hebt gesteld waarbij ik je ook antwoord heb gegeven.
Getuigd van weinig waardering voor de hulp die geboden wordt.
Door wvdkuil
Wietse schrijft:
De nieuwe XML wordt ook op dezelfde tijdstippen ververst, als de compacte variant.

En de gebruikte weersomschrijvingen kun je hier vinden.
Jammer dat je geen moeite doet om te zoeken, en je de vraag 'n jaar geleden al eerder hebt gesteld waarbij ik je ook antwoord heb gegeven.
Getuigd van weinig waardering voor de hulp die geboden wordt.
sorry hoor in mijn post staat duidelijk dat ik al hulp heb gekregen. Maar dit zijn ze niet allemaal. Er zijn meer dan 60 iconen die emkele tientallen verschillende weersituaties weergeven. Het lijkt mij dan niet logisch dat er maar zo weinig omschrijvingen zijn.

De resterende komen misschien niet zo vaak voor EN zijn in het nederlands dus valt een een beschrijving die niet in de lijst staat dan niet zo op.

Maar ik zoek juist de nog ontbrekende beschrijvingen. Zijn die er?
Inderdaad goed lezen, daarom had ik vorig jaar ook al deze lijst. En volg ik iedere discussie.
Nogmaals bedankt voor vorig jaar.
Groeten, Wim
Door Wietse
Nee die zijn er niet, het weersymbool doet inderdaad lijken alsof er veel meer weerssituaties zijn. Echter als je het originele iconpack had gedownload van Meteo Consult had je gezien dat er wel 5 icoontjes een ander nummer (weersymbool) hebben maar hetzelfde weergeven.