Algemeen forum voor discussie over de website
Door jorissynaeve
Ik ga hier ook eens op antwoorden.

Ik ben de laatste 3 maand in de minderheid met het aanleveren van data. Regelmatig is er gedurende 72uur niets geüploaded. Ik weet dat sommigen hier op dit forum daar problemen mee hebben, met alle respect. Maar ik werk op 1 pc. Ik heb gedurende enkele maanden weather display proberen combineren met mijn Nexus. Zonder tevreden resultaat. Mede waarschijnlijk doordat de pc hier elke nacht uit gaat.
Daarvoor en nu werk ik met een zelf gemaakt uploadprogramma, maar dit verreist zeer veel geheugen (door alle zelf geschreven weather-display functies) en daardoor loopt de pc regelmatig vast. Hierdoor is het wel logisch denk ik dat ik voorlopig niet regelmatig upload.
De gegevens die ik doorstuur zijn echter wel steeds correct en dat is mijn eerste vereiste.
Na 3 maand wordt het wel tijd dat ik terug frequenter upload maar dan moet mijn progje volledig geöptimaliseerd zijn, en dit is het nog lang niet.

De site noemt inderdaad "het weer actueel". Maar er is van in het begin door Luc duidelijk gemaakt dat het voor amateurs is! En een amateur kan zijn gegevens doorsturen wanneer hij maar wil, welke frequentie ook.
Er zijn soms wel incorrecte data te zien in de minima en maxima maar de overige functies lijden daar mijns inzien niet onder. Neem nu het temperatuurskaartje. Een fantastische kaart waarbij er zo weinigen of geen te vinden zijn van de Benelux. Daar vallen de incorrecte gegevens ook uit natuurlijk.

Misschien zijn jullie eens iets van iemand die zijn gegevens (voorlopig) minder frequent aanlevert :P
Bedoel je niet "zien" i.p.v. zijn??

Wees in dat geval meer dan gerust Joris, juist die stations worden hier uiterst zorgvuldig onder de microscoop gelegd....Die vond ik eigenlijk best goed van mezelf...WHAHAHA! Geef hem een microfoon :lol:

Ben benieuwd naar dat programma van jezelf. Kan je daar wat meer over vertellen? (rubriek : software overig)