Algemeen forum voor discussie over de website
Door baroman
Beste weeramateurs

Elk jaar sta ik altijd twee keer voor een raadsel is het niet met de zomertijd dan met de wintertijd
Wat is wijsheid het weerstation een uur achter zetten of deze gewoon laten staan??

Groeten Ronnie..
Door bgr
Ik heb mijn Davis altijd op de wintertijd staan. Geen gezeur met tijd verzetten. Bovendien komt die tijd ook het dichtste bij de werkelijk tijd = circa 12:30 uur middaguur. Als je bij je weerdata vergelijkingen in de tijd maakt, dan moet je bij de zomerwaarnemingen er steeds een uur van aftrekken. Ik heb geen website en dan is het natuurlijk wel makkelijker.

Groeten
BertGr
Door baroman
Bedankt Bert

Ik werk ook met WXdata, dus als ik mijn waarde`s inlees van 00:00u t/m de volgende dag 00:00u dan heb ik een uur verschil en kloppen mijn waarde`s niet.
Er zit dus niets anders op dan met de tijd meegaan zomer en winter.:(

Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.;)

Ronnie..
Door bgr
Hallo Ronnie,

Ik werk zelf ook met WXData, vooral ook omdat je automatisch een formulier voor het VWK kunt opmaken.
Ik ben er vanuit gegaan dat als ik niets verander bij overgang wintertijd en of zomertijd dat WXData op dezelfde manier blijft downloaden, omdat er bij Weatherlink ook niets veranderd. Maar nu ik de help van WXData goed lees blijkt dat niet zo te zijn. Het programma past zich kennelijk aan de tijd van de computer aan.
Het is wel simpel op te lossen door de downloading in de zomertijd op 01-01 uur te zetten. Heb ik dus wel steeds foutief gedownload. Alles opnieuw ophalen met plus 1 uur is wel mogelijk, maar al die gegevens over de neerslag die handmatig zijn ingevuld.............!
Ik denk dat ik ook nog met de maker van het programma contact opneem voor meer duidelijkheid. Laat het dan nog wel weten.

Groeten
Bert
Door bgr
Hallo Ronnie,

Goed lezen is soms toch wel moeilijk.
Inmiddels contact gehad met de maker van WXData. Gelukkig hoef ik niets te veranderen.
Bij WXData lees ik ook in op 00-00 uur. Als ik altijd de wintertijd gebruik hoef ik bij overgang zomer/wintertijd niets te veranderen en geen 01-01 uur te gebruiken. Scheelt mij in ieder geval een hoop correctiewerk. Dus het kan gewoon bij WXData.

Groeten
Bert
Door baroman
Bedankt Bert

Dat had ik zelf ook kunnen zien, Maar niet op gelet.:(
Maar heb nu alles al aangepast, maar volgend jaar doe ik het anders en laat het weerstation op de zomertijd doordraaien.:laugh:
Maar Bert nog bedankt.;)

Groeten Ronnie..