Algemeen forum voor discussie over de website
Door Soulmaster
Volgens de 5-daagse verwachtingen krijgen wij vanavond geen avond/nacht..
Bijlagen
Screenshot_1-80058875634f2181ee66bd6805a49e12.jpg
Screenshot_1-80058875634f2181ee66bd6805a49e12.jpg (26.44 KiB) 3361 keer bekeken
Door MarTan
Zover ik kan zien is het niet de fout van HWA. Graag in het bericht aanhalen dat het een template fout is.
Kijk maar eens op je eigen linkjes.Linkje
Zo te zien gebruik je de Leuven template. Kijk daar eens naar of de informatie welke wordt opgevraagd.
Door wvdkuil
Dat grote woord "Foute verwachtingen" is er een beetje over. De HWA verwachtingen zijn als xml OK.
Het "plaatje" van de MOS verwachting is OK. http://www.hetweeractueel.nl/includes/custom/mosimage.php?id=445
Een ieder kan zijn eigen plaatje op zijn website zetten en dan is de verwachting altijd gelijk aan de xml.

Maar de scripts die nodig om die xml om te zetten in een plaatje moeten die xml wel goed interpreteren.
In mijn HWA scripts wordt de xml correct vertaald en de overzichten en plaatjes kloppen. MAAR bij alle "verwachtingen" scripts kan er gekozen worden of de iconen van de verwachting (de HWA iconen in dit geval) of de "KDE" iconen worden gebruikt. Dit om op alle pagina's voor alle weer-beelden dezelfde icoon te gebruiken. Vandaag blijkt dat door mij, icoon 46 van HWA verkeerd is vertaald. Dus dat is de fout, de koptekst moet zijn "Verkeerd icoon bij Leuven script voor HWA verwachtingen".

Oplossing - tijdelijk de HWA iconen gebruiken:
Verander in weather2/wsSettings.php bij de HWA instellingen
Code: Selecteer alles
$SITE['hwaIconsOwn'] = false;    // use hwa icons from cache (true) or our template icons (false)
in
$SITE['hwaIconsOwn'] = true;    // use hwa icons from cache (true) or our template icons (false)
Dan wordt het HWA icoon gebruikt en dan zal het icoon dus overeenstemmen met het MOS plaatje en met de verwachting.

Als u de KDE iconen wilt blijven gebruiken: Zie volgende bericht!
===
Na de "on"-winters van de afgelopen twee jaar hoop ik met deze leuke weerdagen eindelijk eens te zien wanneer en waarvoor de winterse iconen worden gebruikt. Misschien komt er nog een foute interpretatie voorbij.

Voor alle, dus ook de HWA, verwachtingen kan via het eigen "development" menu het overzicht "vertalingen" van iconen opgeroepen worden. En altijd ook via de demo-sites.
http://www.weerstation-leuven.be/weather2/index.php?p=94&lang=nl. Op de tab voor HWA staan nog meer vraagtekens, maar in ieder geval moet icoon 46 die vandaag verkeerd is worden aangepast.

Maar ik wacht nog even af,

Wim
Bijlagen
mos20150118.jpg
mos20150118.jpg (51.04 KiB) 3361 keer bekeken
Door wvdkuil
Oplossing als u gewoon de KDE iconen wilt gebruiken:

Script weather2/wsIconUrl.php:
1. Maak een kopie / backup van het script.
2. Ongeveer regel 44 staat
$arrLookupHwa = array (   // hwa icon to default icon translation array
Dan staat een paar regels lager:
'42' => '100', '43' => '100', '44' => '100n', '45' => '200n', '46' => '120', '47' => '130',
verander de vertaling na '46' => van '120', in '422',. Het moet er dan zo uitzien:
'42' => '100', '43' => '100', '44' => '100n', '45' => '200n', '46' => '422', '47' => '130',

Als u dit niet aandurft EN NADAT u de kopie van het script op uw webser hebt veilig gesteld:
3. Unzip het bijgevoegde script:
4. Vervang de versie op uw website door de aangepaste versie.
5. En bij "vreemde" fouten: de nieuwe versie weg gooien en de oude terug zetten.

===
En als u andere vreemde vertalingen ziet, graag een stukje screendump richting Leuven. Het weer verschilt nu eenmaal aanzienlijk in onze regio.

Groeten, Wim
Bijlagen
(4.23 KiB) 282 keer gedownload
Door WSParkstad
Of die fout is weet ik niet direct maar zie wel dat bij mij zowel FF, Safari en chrome de indeling beetje vreemd is.
Het verschuift beetje en vrijdag staat er een heel klein beetje op.
Bijlagen
Schermafdruk_2015_01_18_12.jpg
Schermafdruk_2015_01_18_12.jpg (72.25 KiB) 3361 keer bekeken
Door wvdkuil
WSParkstad schrijft:
Of die fout is weet ik niet direct maar zie wel dat bij mij zowel FF, Safari en chrome de indeling beetje vreemd is.
Het verschuift beetje en vrijdag staat er een heel klein beetje op.

Wat @parkstad doet heet volgens mij "onderwerp kapen".

Er is een vraag gesteld, er zijn oplossingen, en dan een andere niet gerelateerde vraag toevoegen.

Niet netjes want als je een onderwerp van inhoud / richting verandert wordt het zoeken in al onze informatie veel moeilijker. Immers je kijkt vaak als eerste naar het laatste antwoord. En hier heeft @soulmaster / medemblik een terechte vraag die door de geheel andere vraag van @parkstad lastiger terug te vinden is.

Hou je bij het onderwerp van de eerste vraag.

@parkstad: "google is je vriend"
Er staat bovenaan de pagina een zeer interessant rechthoekig vak.
Uitgebreid zoeken in forum
Voordat je de zoveelste vraag stelt
1. altijd even kijken of het bij anderen ook zo is => ja bij de demo sites, ja bij alle 2.6e gebruikers
2. Dan toch maar even zoeken, want dan is het onderwerp vast al vaker besproken.

Dus zoeken via het zoekvak. Dan vind je
http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website-ontwikkeling-design-en-hosting/60505-leuven-template-26#60525

Wim
Door WSParkstad
Zou ik reageren of niet is mijn vraag.

Maar sorry dit is en was niet mijn bedoeling en wil niks kapen en heb gegoogeld, maar dan moet je ook weten hoe men dit probleem benoemd en heb ook gezocht maar net verkeerd anders had ik dit niet geplaatst maar zag dit voorbij komen.

Sorry.