Algemeen forum voor discussie over de website
Door jwruitenberg
Goedenavond,

Even een vraag (ik weet niet of het in de juiste categorie is, als het ergens anders moet, dan mag het gerust verplaatst worden!):

Ik kan niet vinden wat de locaties van de KNMI weerstations zijn. Zo wil ik graag van Maastricht weten waar ik het weerstation kan vinden. Kan ik dat ergens vinden of weet iemand dat? Ik hoor het graag, liefst zo spoedig mogelijk als dat kan!

Alvast hartelijk bedankt!

Met vriendelijke groet,

Jan Willem
Door jwruitenberg
Dat zijn inderdaad de plaatsen, maar dan weet ik nog niet op welk adres ik zo'n weerstation kan vinden. Je hebt een weerstation in Maastricht, maar Maastricht is behoorlijk groot, dus waar ligt dat precies?
Door jango
osjohn schrijft:
Weerstation Maastricht ligt op Aachen luchthaven.

Gr. John

John om het dan helemaal goed te doen moet je zeggen, de meteodienst is op luchthaven
Maastricht Aachen Airport en dat ligt in Meersen al heeft het een eigen plaats aanduiding.:woohoo: :ohmy: :ohmy:

Maar ik mag wel aannemen dat de vraagsteller dit niet bedoelde

Grtz, Jan
Door jwruitenberg
Mijn vraag is waar jullie die informatie vandaan hebben?!
Meerssen ligt namelijk ook in Limburg. Maar er wordt dus gemeten op Aachen Airport?
Door teesee64
Dat is simpel. In de lijst waarvan @dibasta de link hier poste staat het er gewoon bij....
(Helemaal onderaan)
Maastricht-Aachen Airport
Door bgr
Bij [url]https//wow.knmi.nl[/url] vindt je alle informatie over ieder weerstation inclusief die van de amateurs.
Klik op het weerstation Maastrischt-Aachen AP en kijk dan bij meetopstelling.
Positie N 50.905 E 5.762
Hoogte (boven zeeniveau) 114.3m

Is dit wat je bedoelt?

Groeten
BertGr
Door jango
jwruitenberg schrijft:
Mijn vraag is waar jullie die informatie vandaan hebben?!
Meerssen ligt namelijk ook in Limburg. Maar er wordt dus gemeten op Aachen Airport?

Elke luchthaven in Nederland heeft een meteodienst.
Dit zijn volgens mij ook alle KNMI meetstation.
Er zijn echter ook nog een boel meetstations op andere plekken.
Deze moeten echter wel aan strenge eisen voldoen
Ruimte rondom de sensoren moet 100 meter rondom vrij zijn van elk obstakel wat het kan beïnvloeden.
Op een luchthaven is hiervoor voldoende plek.
Schiphol is ook geen plaats maar word als zo wel aangeduid omdat ook iedereen weet waar dit dan is.
Meersen weten een hoop mensen niet direct waar dat is, Maastricht (Maastricht-Aachen Airport) daarvan weet iedereen wel dat het zuid Limburg is.
Meerdere vliegvelden met een meetstation zijn o.a. Volkel, Gilze Rijen , Woensdrecht, Eindhoven, Eelde, Twente, Deelen en Leeuwarden