Algemeen forum voor discussie over de website
Door Meteoschoonebeek
Goede avond

Ik zit met het volgende probleem ik heb sinds deze week mijn nieuwe pc in gebruik genomen voor het door sturen van weerdata nu werd eerst wel de data ontvangen bij het weer actueel en nu tot grote verbazing sta ik niet meer in de lijst en kan mij zelf nergens meer terug vinden wat ik erg jammer vindt is dat ik mails stuur en hier geen reactie op krijg te wel ik hier al 5 jaar data naar toe stuur niet echt prof moet ik zeggen in de jaren is het weer actueel aan het aftakelen erg jammer waar Luuk en frans zoveel tijd in hebben gestopt en dan nog de super leuke sms dienst die mij voor 28 euro aan berichten gestuurd heeft op 1 dag hier baal ik wel stierlijk van 1 sms lijkt mij wel voldoende dan om de 10 minuten een bericht te krijgen leek wel een spam aanval is hier een oplossing voor ik heb mij zeker afgemeld voor deze sms dienst die je flink op onkosten brengt hebben hier meer mensen last van

Met vriendelijke groetjes
Jeroen Bosma
Door Overijse
Meteoschoonebeek schrijft:
Goede avond

Ik zit met het volgende probleem ik heb sinds deze week mijn nieuwe pc in gebruik genomen voor het door sturen van weerdata nu werd eerst wel de data ontvangen bij het weer actueel en nu tot grote verbazing sta ik niet meer in de lijst en kan mij zelf nergens meer terug vinden wat ik erg jammer vindt is dat ik mails stuur en hier geen reactie op krijg te wel ik hier al 5 jaar data naar toe stuur niet echt prof moet ik zeggen in de jaren is het weer actueel aan het aftakelen erg jammer waar Luuk en frans zoveel tijd in hebben gestopt en dan nog de super leuke sms dienst die mij voor 28 euro aan berichten gestuurd heeft op 1 dag hier baal ik wel stierlijk van 1 sms lijkt mij wel voldoende dan om de 10 minuten een bericht te krijgen leek wel een spam aanval is hier een oplossing voor ik heb mij zeker afgemeld voor deze sms dienst die je flink op onkosten brengt hebben hier meer mensen last van

Met vriendelijke groetjes
Jeroen Bosma

Hoi Jeroen,

Je datuminstelling staat verkeerd in je uploadbestand.

Bij jou staat er mm/dd/yyyy ipv dd/mm/yyyy, als je dit switcht is het probleem opgelost volgens mij.

mm/dd/yyyy is voor hwa hetzelfde als 01/01/1970 waardoor je station opeens al meer dan 410156 uur geen gegevens meer verstuurd.

Grtz
Kris
Door T.J.
Toch even reageren.
Aftakelen vind ik een groot woord.
Er zijn minder moderatoren beschikbaar, logisch dat het dan wat langer kan duren eer je antwoord krijgt op mail.
De tijdsduur van aanleveren van data kan NIET een reden zijn om eerder antwoord op een mail te krijgen.
Wel jammer van die 28 euro.
Ik heb sms notificatie uitgeschakeld en check mijn data dagelijks zelf op HWA.

Bij veranderen van pc kan er natuurlijk altijd iets mis gaan in dit geval dus notatie van datum.

Succes verder.

Groeten Tjeerd
Door SpeedyGJ
Snap nog steeds niet waarom er geen e-mail notificatie systeem is ingevoerd.
Zie met Awekas maar die heeft dit wel, als er 1 uur geen data is aangeleverd wordt er een mail verstuurd.
Daarom heb ik de sms functie niet ingeschakeld omdat omdat de functie van Awekas prima werkt.

Tegenwoordig kun je heel makkelijk via je mobiel de mails lezen, sommige mails heb ik zelfs met extra alert aangevinkt zodat ik een duidelijk bericht krijg zoals die van Awekas, op die manier kan ik snel handelen.
Door tjabine
Ik heb ook wel erg het idee dat er niets meer gebeurt hier.

In beheer weerstation staat nog steeds dat we een samenwerking verband hebben met Meteo consult.

En het laatste kwaliteitsrapport van Hydrologic/Witteveen+Bos is van april.

Ron.
Door Luc
tjabine schrijft:
In beheer weerstation staat nog steeds dat we een samenwerking verband hebben met Meteo consult.

Ron.
De beheermodule is inmiddels aangepast. Ook de weerrapporten zijn geplaatst.

SpeedyGJ schrijft:
Zie met Awekas maar die heeft dit wel, als er 1 uur geen data is aangeleverd wordt er een mail verstuurd.
Daarom heb ik de sms functie niet ingeschakeld omdat omdat de functie van Awekas prima werkt.
Goed plan. Echter ben ik bang dat niet alle e-mailadressen up-to-date zijn. Daarom komen niet alle mails aan.

Ik wil sowieso automatisch alle stations die in het verleden data hebben aangeleverd, maar zich niet officieel hebben afgemeld, eenmalig een mail sturen. Met daarin de laatst bekende upload file. Ik vermoed dat er weeramateurs zijn die zelf niet op de hoogte zijn dat er geen data meer wordt aangeleverd.
Door SpeedyGJ
Luc schrijft:
tjabine schrijft:

Ron.
De beheermodule is inmiddels aangepast. Ook de weerrapporten zijn geplaatst.

SpeedyGJ schrijft:
Goed plan. Echter ben ik bang dat niet alle e-mailadressen up-to-date zijn. Daarom komen niet alle mails aan.

Ik wil sowieso automatisch alle stations die in het verleden data hebben aangeleverd, maar zich niet officieel hebben afgemeld, eenmalig een mail sturen. Met daarin de laatst bekende upload file. Ik vermoed dat er weeramateurs zijn die zelf niet op de hoogte zijn dat er geen data meer wordt aangeleverd.

Je zou inderdaad iedereen eens een PM moeten sturen of een mail.
Er zijn ook vele weerstations die niet meer online zijn of niet meer bestaan, een flinke opruiming zou wel eens makkelijk zijn.