Algemeen forum voor discussie over de website
Door Toulon7559
Vraagt ook aan mijn kant wat denkwerk, want toulon4support is een domein dat ik wel wil beschermen (vanwege 'zakelijke' aspecten).
Mijn internet-website/webserver zit momenteel in dat domein.

Misschien een ander, 'onbeveiligd' domein gebruiken voor upload/ophalen van de html-file voor HetWeerActueel?
Even kijken hoe ik e.e.a. ontkoppel cq verschuif, zodat weer http-toegang mogelijk is voor alles wat op mijn 'publieke' website staat.
Door weatherservice
Top, Wim. Geef me zeker eens een seintje op info@noodweer.be. Ben sterk benieuwd naar je kennis!
Door Toulon7559
Gezien de discussie over wel/niet inschakelen van SSL voor bepaalde aspecten van een website ben ik ook gedoken in de achterliggende aspecten.

Daarbij ontdekt dat de invulling van SSL per webserver cq provider nogal kan verschillen.

Lijkt soms op een huis nu met prima SSL-voordeurslot, maar de achterdeur kun je nog zo openduwen, dus wat is in de praktijk de verbetering?
Net als bij een huis moet je de inhoud van de webserver aan alle kanten kunnen beschermen, of je bent tamelijk nutteloos bezig ........
Door weatherservice
Berichtje voor Wim (van onze host) - om dit topic levendig te houden :)

"Voor Noodweer Benelux gebruiken we een zelf geschreven plugin die alle externe afbeeldingen die niet over SSL lopen lokaal cached. Op die manier proberen we zoveel mogelijk geautomatiseerd altijd het groene vinkje te krijgen. Helaas zijn er soms afbeeldingen die niet gebruik maken van het standaard formaat waardoor ze niet direct opgevangen worden. De eerder genoemde afbeelding van infoclimat is inmiddels aangepast en ook die pagina is nu weer in orde. (Om te voorkomen dat afbeeldingen niet up2date zijn worden gecached afbeeldingen een door ons ingestelde periode bewaard en daarna opnieuw opgehaald indien nodig)."
Door Luc
Ik heb een andere server waar er geen problemen zijn om SSL in te lezen. Ik ga een stukje software schrijven, zodat ik de data ook via een andere server kan inlezen.

Mocht SSL dan niet werken i.c.m. met een bepaalde host, dan kan door een vinkje te zetten in de moderator tool, toch de data worden ingelezen via de andere server. Ik hoop dat deze week voor elkaar te krijgen.

Gr,
Luc