Algemeen forum voor discussie over de website
Door wvdkuil
dibasta schrijft:
Hallo,

Wat ik ook heel heel vreemd vind is, dat Station Ternaard, al een paar maand een storing heeft volgens het lijstje van Friesland, maar als je naar de info. van dit station kijkt, geeft die vrolijk z'n weergegevens weer! wat is hier mee aan de hand dan ??
Vr. groet.
Peter.
Bij afwijkingen van de opgeladen weer-waardes wordt er eerst een tijdelijke twee-daagse filtering gezet.
1. Daar wordt de stations-eigenaar via een mail van op de hoogte gesteld.
2. Als het een eenmalige situatie is hoeft de stationseigenaar ook niet te antwoorden.
3. Die twee dagen zorgen ervoor dat de hoog/laag en extremen op de HWA pagina correct blijven

Als de afwijking blijft of niet te herstellen is wordt een 'permanente' filtering gezet.
1. Ook daar komt altijd een e-mail van
2. Daarin staat dat de eigenaar ZELF contact moet opnemen als de gegevens weer normaal zijn.

Dus, bijvoorbeeld, als een station in januari een paar kleine en vanaf februari een zeer grote storing heeft worden de weer-gegevens permanent gefilterd. Daar zijn dan minstens 6 berichten waarvan drie met de vraag om te antwoorden, met in de mail een link waarop geklikt kan worden.

Die storing lijkt, bijvoorbeeld, in juni opgelost.
Alleen worden de moderators hiervan NIET op de hoogte gesteld. Pas als de stations eigenaar antwoord op een van die minimaal 6 mails, mag een moderator de filtering weer opheffen. Wij kunnen niet zien of de storing is opgelost. Dat weet alleen de eigenaar. Hieronder de tekst van de mail zoals die bijna dagelijks worden verzonden.

Uit automatische controle van de temperatuur van XXXXXXXX blijkt dat deze vaak of gedurende langere tijd afwijkt t.o.v. omliggende weerstations in de regio. We vragen je vriendelijk om deze gegevens te controleren. Wellicht is er een storing.

Deze gegevens worden daarom voorlopig niet gebruikt op extremenpagina en voor het genereren van kaartjes op HetWeerActueel. Als de storing of problemen verholpen zijn, kun je via PM (Persoonlijk Bericht) op HetWeerActueel contact opnemen met een moderator: YYYYYYY. Hij zal de gegevens dan controleren en weer activeren voor de extremen en de weerkaartjes.

[size=4]@ iedereen: controleer je e-mail adres en leeg de HWA-PM box [/size]
Zie de discussie: http://www.hetweeractueel.nl/forum/alge ... technieken

Als de berichten bij u niet aan komen, kunt u ook de filtering niet laten opheffen.

Mvg,
Wim
Door WSParkstad
Nico schrijft:
Beste Marcel.

Na 40 dienstjaren gepensioneerd. Vandaar.

Kijk, dat hoort goed aan en mocht van mij voor iedereen gelden, 40 jaar en eruit/erin en genieten.

Wat ik wel nog wilde toevoegen is dat het systeem van oude data goed werkt, ook hier zo is dat probleem enkele keren geweest en al die keren kreeg ik een melding in de vorm van een mail en kon ik in actie komen en na correctie werden de data's weer gewoon getoond.

Slijm niet want daar hou ik niet van maar een feit mag zeer zeker benoemd worden en wat ik toch vaak merk is dat 80% bij het weerstation zelf ligt, onwetend wel he.

Zo krijg ik ook meldingen van Awekas en nog enkelen, zo als de meesten wilt men dat zo snel als mogelijk oplossen en vindt ik het een top systeem, daarom heb ik op mijn site bij status zoveel als mogelijk staan om alles in een oogopslag te overzien en ja die controleer ik heel vaak op een dag.

Ik beproef ook enkele vibraties richting contact Luc, dat kan ik mij voorstellen maar mensen laten we eerlijk zijn, ook Luc heeft een leven en er zijn ergere dingen in het leven, daarbij ene mail gestuurd ook al enkelen richting Weatherunderground en ook daar geen reacties van terug, kan er niet boos om worden en blijf elke week een sturen tot ik antwoord heb, maar ga daarvoor Weatherunderground niet verlaten of geen data meer leveren.

Laten we het fijn en gezellig houden, ik begrijp het wel maar kan mij ook voorstellen dat als mail niet klopt, aangezien enkele geen meldingen krijgen, dat beantwoorden mail's van Luc dan ook niet aan komen.

Ik zou zeggen een fijn weekend en het wordt een mooie warm weekend.

Groetjes.
Door Nico
Ja inderdaad station Margraten, alles functioneert weer echter customtextout10. txt krijg ik wel geupload, maar er staat niets in. Heb ondertussen deze verwijderd en volgens de handleiding nieuwe gedownload en unzipped, maar krijg dan vervolgens geen nieuwe customtextout.txt. Ben dus nog aan het puzzelen.
Door Overijse
Nico schrijft:
Ja inderdaad station Margraten, alles functioneert weer echter customtextout10. txt krijg ik wel geupload, maar er staat niets in. Heb ondertussen deze verwijderd en volgens de handleiding nieuwe gedownload en unzipped, maar krijg dan vervolgens geen nieuwe customtextout.txt. Ben dus nog aan het puzzelen.

Nico,

Blijkbaar is het je gelukt.
Welcome back met je data op HWA.

Grtz
Kris
Door Overijse
Overijse schrijft:
Nico schrijft:

Nico,

Blijkbaar is het je gelukt.
Welcome back met je data op HWA.

Grtz
Kris

Blijkbaar toch nog iets fout.
Datum is teruggesprongen naar 2012 bij een update, waardoor je station terug verdwenen is van de normale zichtbare lijst.

Grtz
Kris
Door Nico
Ja Kris, maar als op kampeervakanties bent en er is geen internet, moeilijk.
Maar alles is weer opgelost en we doen weer mee.
Groetjes
Nico Broekhart
Door Overijse
Nico schrijft:
Ja Kris, maar als op kampeervakanties bent en er is geen internet, moeilijk.
Maar alles is weer opgelost en we doen weer mee.
Groetjes
Nico Broekhart

Zag het net, welcome back Nico en geniet van die vakantie.

Grtz
Kris
Door WSParkstad
tjabine schrijft:
Is dit allemaal niet een beetje off-topic?

In mijn ogen niet, effe berichten dat het idd niet aan HWA ligt is wel netjes, toch of mag dit niet zichtbaar zijn?

Garoentjes,

Marcel