Algemeen forum voor discussie over de website
Door wsp
Die luc weet het toch maar allemaal, kon ik die informatie maar ook voor een dag hebben, hahahahaha.
Door wthus
Heb vandaag toch nog een foutje ontdekt in de grafieken. Ik denk dat de de eenheid verkeerd wordt weergeven:

Onderstaande de grafieken bovenaan van mijn eigen station en daaronder de grafieken van een station 3 kilometer verderop. Zien er vrijwel hetzelfde uit wat betreft temperatuur, luchtdruk en windrichting, echter de windsnelheid is een totaal ander verhaal.

Boven de grafiek van de windsnelheid staat dat de eenheid km/uur is. In de grafiek van de Vijverberg is dat zo te zien ook degelijk km/uur, maar in mijn grafiek zie ik denk ik toch echt meter/seconde...

[edit] Hij wil geen bijlage toevoegen en of afbeelding, dus even geduld.

[edit2] afbeelding:

Afbeelding
Door wthus
wthus schrijft:
Heb vandaag toch nog een foutje ontdekt in de grafieken. Ik denk dat de de eenheid verkeerd wordt weergeven:

Onderstaande de grafieken bovenaan van mijn eigen station en daaronder de grafieken van een station 3 kilometer verderop. Zien er vrijwel hetzelfde uit wat betreft temperatuur, luchtdruk en windrichting, echter de windsnelheid is een totaal ander verhaal.

Boven de grafiek van de windsnelheid staat dat de eenheid km/uur is. In de grafiek van de Vijverberg is dat zo te zien ook degelijk km/uur, maar in mijn grafiek zie ik denk ik toch echt meter/seconde...

De afbeelding:

http://img386.imageshack.us/my.php?image=42750138tb1.png
Door Luc
Oeps, even vergeten....

In welke eenheid lever jij je windgegevens aan, km/h of m/s? De software gaat er vanuit (in jouw geval) dat dit km/h is.

Gr,
Luc
Door wthus
Luc schrijft:
Oeps, even vergeten....

In welke eenheid lever jij je windgegevens aan, km/h of m/s? De software gaat er vanuit (in jouw geval) dat dit km/h is.

Gr,
Luc

In meter per seconde, zoals ik eerder ook al schreef. Dus dan zijn alle wind waarden die getoond worden onjuist! Er zijn overigens meer stations die het in m/s aanleveren en niet in km/h. Ik kan maar uit 1 eenheid een keuze maken. Neen, kan en wil deze niet omzetten in km/h als dat je volgende vraag is ;)

Denk dat er ook fouten optreden in de gemiddelden. Ene heeft instelling op 10min staan en de andere misschien wel op 1 uur. Heb eerlijk gezegd zo geen idee op welke tijdsduur de mijne staat ingesteld op dit moment.

Groet, Wilber.