Algemeen forum voor discussie over de website
Gebruikersavatar
Door Luc
#72128
Jullie hebben het vast gemerkt: ik ben een tijdje afwezig geweest. Ook op e-mails en PM berichten heb ik niet gereageerd.

Ik heb het zakelijk heel druk (gehad) als (mede)eigenaar van 2 ondernemingen en daarnaast doe ik privé nog heel veel aan vrijwilligerswerk. Deze combinatie heeft uiteindelijk geleid tot serieuze burn-out klachten waardoor ik nog minder gedaan kreeg en er nog meer bleef liggen, zowel zakelijk als privé.

De lockdown door corona heeft uiteindelijk redding gebracht. Daardoor zijn in eerste instantie veel privé verplichtingen niet doorgaan:
- geen voetbal voor het jeugdteam waar ik leider van ben
- hardloopwedstrijd die ik mede-organiseer gaat niet door
- Passion (for Freedom), een bevrijdingsdag evenement in de gemeente gaat niet door. Daar zat ik ook in de organisatie.
- Openbaar zwembad in het dorp gaat voorlopig niet open. Ik ben daar voorzitter van en de voorbereidingen op het nieuwe seizoen hebben we opgeschort.
- Branding om toeristen te werven voor het dorp ligt stil. Ook hier verzorg ik vrijwilligersactiviteiten

Deze vrijgekomen vrije tijd heeft me zoveel rust opgeleverd, dat ik weer langzaam steeds meer energie krijg. Daardoor krijg ik zakelijk ook weer steeds meer gedaan. De balans tussen werk, vrijwilligerswerk en tijd om niks te hoeven komt dus weer terug.

Corona heeft in ons dorp KEIHARD toegeslagen met tientallen doden onder de 3500 inwoners. Zie ook https://eenvandaag.avrotros.nl/item/een ... 9-04-2020/
Daaronder ook zeer goede bekenden helaas. Enkele weken terug hadden we op één dag 3 begrafenissen waar ik normaal naartoe zou gaan. Maar door corona konden we deze alleen via een livestream volgen. Zeer onwerkelijk.

Toch probeer ik er nu het positieve uit te halen. Corona heeft het mij waarschijnlijk wel gered van een langdurige burnout. Door de vrijgekomen tijd, ben ik anders tegen dingen gaan aankijken. De rust in mijn hoofd komt weer langzaam terug.

Ook zakelijk droogt het werk voor een van de twee ondernemingen nu op. Daarom gaat ook zakelijk de druk wat afnemen. Dat gaat helaas wel direct ten koste van het inkomen. Want de werkzaamheden voor de andere onderneming zijn nog een investering voor de toekomst.

HWA heeft in deze periode daarom weinig tot geen aandacht gehad van mij. Gelukkig ben ik wel door de moderators via de app op de hoogte gebracht van dingen die niet konden wachten. En waar tijd heb ik die tussendoor opgepakt. Bij deze wil de moderators dan ook bedanken voor het 'op de been houden' van HWA!

Inmiddels heb ik een volle e-mailbox, tientallen ongelezen PM berichten en veel nieuwe forumberichten om door te lezen. Maar ik heb er zin in om die weer allemaal door te nemen.

Waar nog nodig, zal ik proberen z.s.m. te beantwoorden. Mocht je binnen enkele dagen nog wachten op een antwoord, schroom dan niet om me er even aan te herinneren!

Als de gezondheid het toelaat, wil ik tussendoor ook weer verder met de beheermodule. Hopelijk kan ik die dan ook snel online zetten.

Bedankt voor het begrip en nog belangrijker: BLIJF GEZOND!


Gr,
Luc
Door heersje
#72130
Soms helpt het om door externe gebeurtenissen weer eens een nieuw perspectief te krijgen, ook al is het natuurlijk een verschrikkelijke situatie. Take it easy Luc en goed dat je weer terug bent
#72131
Fijn dat je het zo goed verwoord Luc!
Het is niet fijn om in een burn-out te zitten, gelukkig dat het corona-virus ook nog goede dingen in de mens losmaakt: tijd voor rust en aan je eigen en je gezin denken! Het grootste goed wat je hebt!
Met HWA 2.0 komt het op zijn tijd ook wel goed, daar ben ik van overtuigd.
#72317
Ik had je al een beetje gemist Luc.
Soms is het goed om al je bezigheden eens onder de loep te nemen.
We nemen vaak zoveel vrijwillige verplichtingen op ons dat het op den duur gaat knellen.
Het kan bevrijdend zijn om hier en daar wat taken te schrappen en zodoende weer wat lucht te krijgen.
Ik heb ook jaren gekend dat ik alles op me nam, zo van “kom maar jongen, dat regel ik wel effe”.
Maar dat breekt je op en dan moet je jezelf echt weer even op de rails krijgen.
Hoe dan ook, goed dat je weer ‘terug’ bent.
‘Doe het rustig aan’ is een dooddoener, maar doe dan alleen maar dingen die je leuk vindt en waar je plezier in hebt.
Dan moet het echt goed komen 👍