Algemeen forum voor discussie over de website
Door Frits
Wat mij betreft: Direct meedoen!
Goed nieuws en fijn dat onze data door KNMI en Wageningen Universiteit nuttig gebruikt kunnen worden voor (klimaat)onderzoek. Sta ik volledig achter.

Groeten Frits
Weerstation Driehuis NH
Door nolversteeg
Hallo Luc,

Dit is grote klasse zeker voor jouw werk en uiteraard ook vele anderen, Ik doe hier graag aan mee dan staat de hele rig niet voor niets te draaien en kan de hobby op topniveau draaien.

PS een vinkje in de aanmeldgegevens zou wel een hele lange lijst samenwerkingsforum discussies besparen.

groeten Nol Versteeg.
Eersel
Door petergroeneveld
Allereerst heet ik jullie dame en heren van het KNMI van harte welkom op het forum van HWA. Wat betreft de samenwerking HWA en KNMI zullen er denk ik nog heel wat discussies en vragen komen.

Voorlopig een vraag van mij blijft de levering naar MC gehandhaafd of kunnen we hier een keuze in gaan maken tussen MC en het KNMI of wordt data gewoon naar beide geleverd?

Zo zullen er nog wel wat meer vragen gesteld worden denk ik, dus ben zelf niet tegen een samenwerking maar er zal in het verloop van dit topic wel het een en ander denk ik door jullie moeten worden beantwoord.

Veel sterkte en succes toegewenst.
Door Meteonoord
Beste collega's,

Was er eindelijk rust binnen HWA na de HWA/MC perikelen begint het hele gedoe weer opnieuw.

Wanneer komt er nu eindelijk eens verzet tegen tegen deze commerciële aanpak ?

We schreeuwen dat we amateurs zijn maar ik begin er steeds meer twijfels bij te krijgen.

Op voorhand spelen ook hier weer de nodige vragen :

1. Wie levert de gegevens ?
Antwoord : de amateur
2. Wie pakt de revenuen ?
Antwoord : Luc, MC, KNMI
3. Wat is het belang van de amateur ?
Antwoord : Geen
4. Wat is het belang van Luc, MC en KNMI ?
Antwoord : Geld

In de hele HWA/MC zaak kregen de tegenstanders de volle laag, dit zal nu wel weer geschieden.

De grootste vraag blijft echter : Willen wij wel amateurs zijn ?

Aan de vooravond van wederom een nieuwe discussie m.b.t. "samenwerking " hoop ik dat een ieder hieraan eens denkt. Luc, MC en KNMI zijn commercieel, ze moeten er van eten. Ik heb, en met mij velen, hard voor mijn eigen brood moeten werken. Ik ga niet ook nog het brood voor een ander verdienen.

Ik wens een ieder veel wijsheid toe in deze, hoogstwaarschijnlijk weer, felle discussie.

Desalniettemin, met vriendelijke groet,

Bert J. van Bergen
Door gdebruijn
Prima initiatief!:) Ik werk er graag aan mee en denk dat het er alleen maar beter van kan worden. Wellicht dat het KNMI er tzt wat tegenover kan stellen. Ik wacht met spanning af.

Gert
weerstation ridderkerk
Door Chiel
Eindelijk worden de stadgegevens serieus meegenomen in de onderzoeken.
De meeste mensen leven wonen en sterven in de stad.
De temperatuur in de stad kan zo maar 4 graden hoger zijn.
Veel te lang blijft men volhouden dat de temperatuur gemeten moet worden in de polder. Niet dus, al jaren verkondig ik meet de temperatuur ook in gebakken lucht, zoals de Dam in Amsterdam maar ook op de polderbaan dit geeft interresante gegevens. Hulde aan dit idee !!!

Chiel
Door MarTan
Lijkt mij een leuk idee. Zo krijgt men ook eerder een beeld hoe het is "in de achtertuin" Niet alleen in een open veld maar ook ver er binnen.
Ik sta hier achter. (Hoe wel ik net pas begonnen ben met meten. :-))
De gegeven zijn er en deze kan gerust gedeeld worden met anderen om een beter beeld te krijgen. Zo kan de amateur toch iets "bij dragen".
Door Rob Sluijter
Beste Bert,

Het KNMI is een overheidsinstelling die wetenschappelijk onderzoek verricht. Er is uitdrukkelijk geen enkel financieel belang. Het onderzoek naar het stadseffect wordt ook uit publieke middelen betaald. De "revenuen" bestaan uit kennisopbouw.

Het is uiteraard niet zo dat alle gegevens bij het KNMI terecht komen. Alle weeramateurs zullen afzonderlijk worden gevraagd of ze willen meewerken.

Het belang van voor de weeramateur lijkt me duidelijk. Zijn/haar metingen zullen worden gebruikt in wetenschappelijk onderzoek.

Groet
Rob Sluijter (KNMI)

Meteonoord schrijft:
Beste collega's,

Op voorhand spelen ook hier weer de nodige vragen :

1. Wie levert de gegevens ?
Antwoord : de amateur
2. Wie pakt de revenuen ?
Antwoord : Luc, MC, KNMI
3. Wat is het belang van de amateur ?
Antwoord : Geen
4. Wat is het belang van Luc, MC en KNMI ?
Antwoord : Geld

Aan de vooravond van wederom een nieuwe discussie m.b.t. "samenwerking " hoop ik dat een ieder hieraan eens denkt. Luc, MC en KNMI zijn commercieel, ze moeten er van eten. Ik heb, en met mij velen, hard voor mijn eigen brood moeten werken. Ik ga niet ook nog het brood voor een ander verdienen.

Ik wens een ieder veel wijsheid toe in deze, hoogstwaarschijnlijk weer, felle discussie.

Desalniettemin, met vriendelijke groet,

Bert J. van Bergen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22