Algemeen forum voor discussie over de website
Door gieltje
Hoi Etab,

Ik stond enkele weken geleden ook voor het zelfde dilemma. Ik heb gekozen voor een Acer Veriton met een Intel Atom 280 processor. Het is een volwaardige PC met slechts 60 watt energie verbruik. De PC heeft ook nog eens super kleine afmetingen n.l. 192x192x35mm. Windows Xp staat er standaard op. Voor nog geen 250 euro een super machine.

Groet, Gerard
Bijlagen
122517-d8f1ae06eb9c74e6918a265253a947b2.jpg
122517-d8f1ae06eb9c74e6918a265253a947b2.jpg (58.15 KiB) 2611 keer bekeken
Door tinuz97
Ik wil niet muggeziften,maar 60 watt verbruik op 24/7 en 365 dagen lang dat de pc aanstaat lijkt mij niet zo zuinig kwa energie.
Zal best goed werken,daar niet van,maar bijbetaling van stroom is niet lekker bv ;)
Door Meteonoord
tinuz97 schrijft:
Ik wil niet muggeziften,maar 60 watt verbruik op 24/7 en 365 dagen lang dat de pc aanstaat lijkt mij niet zo zuinig kwa energie.
Zal best goed werken,daar niet van,maar bijbetaling van stroom is niet lekker bv ;)

Ach ja....... zoals door jou zelf al eens gesteld : Je maakt inderdaad wel eens foutjes.

60 watt verbruik is netjes.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door tinuz97
Gebruik ik ook,werkt super.
En het voordeel bij stroomuitval of onweer 4,5uur op accu werken en dus geen ups nodig als backup :laugh:
Door WeerstationGraveNL
Zo'n "kleline PC", moet je daar een aparte monitor op aansluiten, of sluit je het apparaat op je PC aan, om zodoende het beeld op je monitor te kunnen bekijken?
Door SpeedyGJ
Klopt je kan er een monitor aanzetten om zo voor beeld te voorzien.

Die laptopje ziet er goed uit, ook niet duur dus misschien zou dit wel eens iets kunnen worden.
Indd bij stroomuitval kun je toch nog even profiteren van de accu, echter wordt het verleidelijk om dan achter de laptopje te gaan en dan houd die het geen 4 uur vol :D
Door gieltje
Ik heb de Acer weg gebouwd. Hangt in het thuisnetwerk en benader de pc middels remote admin. Heb alleen WD en WDlive erop draaien verder niets.

@tinusz 60 watt vindt ik op zich wel netjes hoor voor 24/7. En ach alle hobby's kosten nu eenmaal geld nietwaar?
Door tinuz97
WeerstationGraveNL schrijft:
Zo'n "kleline PC", moet je daar een aparte monitor op aansluiten, of sluit je het apparaat op je PC aan, om zodoende het beeld op je monitor te kunnen bekijken?

Je zou ook real vnc kunnen nemen,kan je je 'server' waar het weerstation op draaid mooi op elke desktop/laptop in je netwerk zien.
Je ziet dan ook j,de bureaublad van de betreffende server/computer.
Heb je meteen geen aparte monitor nodig,zo werk ik hier ook,echt super handig!
Op deze manier heeft Kees van WeerStation Langerak bv mij ook kunnen helpen met een x aantal problemen die ik had met weather display die kon dus ook mijn desktop zien er besturen.
Algemene tip,voor mensen die dit nog niet kennen overigens,tevens hoeft het niet specifiek real vnc te zijn,en zijn alternatieven.
Ook ik werk met een laptop die 24/7 aanstaat,hopelijk gaat hij lang genoeg mee,het is wel wat fragieler als een desktop pc is mijn ervaring (systeembeheerder/en systeembouwer geweest).
Maar opzich kan het geen kwaad 24/7 draaien,maar officeel is het er niet voor gemaakt ;)

@Gieltje:
Ja daar heb je ook weer gelijk in dat een hobby geld mag kosten.
Tevens succes gewenst met de leuke hobby mocht ik dat nog niet gezegt hebben,en welkom!
Door wslangerak
Zo, inmiddels staat hier WD te draaien op een eee-pc. Lekker klein en stil, VNC geïnstalleerd voor als ik vanaf een andere pc iets wil doen (op een groter scherm ;) ).
Stroom én plaats besparen, wat willen we nog meer.