Algemeen forum voor discussie over de website
Door petergroeneveld
Boutje schrijft:
Ik loop nu al een paar maanden mee in de weerhobby en wil mijn weerstation, een OS WMR-200 dan ook graag aanmelden bij HWA. Toch zijn er nog een paar vragen, hopelijk hebben jullie daar meer kaas van gegeten.

Via mijn provider heb ik een ruimte gekregen om een website te bouwen (homedrive.ziggo.nl) met als webspace-adres "http://members.home.nl/gebruikersnaam/
Een website heb ik nog niet, maar ben er al wel mee aan het prutsen. Ik kan dus zonder website al mijn weerstation aanmelden,...maar hoe?? Ik was even aan het lezen in de handleiding van Weahter Display op deze site,...maar waar upload je de gegevens naar toe. Mag/kan ik een map aanmaken, bijvoorbeeld "hwa" genaamd op mijn webspace waar de bestanden naar toe worden geupload? En.....kan er daarna nog gewoon met een homepage gedraaid worden op deze ruimte? Ik wil t.z.t. naast Weather Display ook WD Live gaan gebruiken. Kan dat dan nog?

Ik gebruik dus weather display, en deze zou ik dus in moeten stellen zoals beschreven in de handleiding,...maar kan ik met dit programma ook de gegevens naar mijn webspace uploaden? WD draait op een Asus Eee pc en draait 24/7 per dag. Ik zie wel wat velden waarin je de gegevens van je webserver/login etc. kan opgeven, maar ik vindt er verder niets van terug. Werkt dat ?

Als laatste deze vraag: Ik wil ook graag een domeinnaam laten registreren. Aangezien ik al een webspace heb en over voldoende e-mailadressen beschik, wil ik enkel een naam registreren, "hetweerinXXX".nl" . Is er een domeinbedrijf wat jullie kunnen aanraden in dit geval? Ik zie door de vele bomen het bos niet meer!

Voldoende vragen dus,....ben benieuwd!

Groeten
Bo

Hallo Bo,

Veel vragen die je tegelijk gesteld hebt en waarvan sommige niet 123 te beantwoorden zijn. Zou het even stapje voor stapje doen als ik jou was:

•Maak een index.html pagina aan bij Ziggo waar je je weergegevens via WD naar toe kunt uploaden. Hiervoor heb je een ftp programma, gebruikersnaam en wachtwoord nodig die je via Ziggo krijgt. In WD moet je deze gegevens ook invullen. WD heeft een eigen ftp programma ingebouwd waar je weergegevens mee geupload worden. Op het forum van WD staat wel hoe je dit allemaal moet doen. Als je er niet uit komt kun je uiteraard ook op het HWA forum vragen stellen hierover.

•Stel dan volgens de handleiding van HWA de gegevens in voor het uploaden van je weergegevens kan ook zonder website maar je zult wel bovenstaande gegevens nodig hebben.

•Wanneer dit een keer werkt dan zou ik pas met WDL gaan proberen. Dit programma werkt samen met WD en gebruikt dus diverse bestanden van WD. Hier kun je ook tegen diverse problemen aanlopen die je ook via het forum van WD of HWA wel kunt oplossen. Mijn eerste homepagina was ook bij Ziggo en daar werkt WDL gewoon, maar ze ondersteunen helaas geen php daarom heb ik maar een nieuwe hosting genomen die wel php ondersteund maar dit kun je later alsnog doen.

•Wanneer bovenstaande punten eenmaal werken dan kun je eens gaan kijken voor een domeinnaam zodat je de url http://members.home/gebruikersnaam.nl niet meer hoeft te gebruiken en ook niet meer in het url venster ziet, je moet dan wel een doorstuurservice abonnement bij een andere provider nemen kosten enkele euro’s per jaar. Mocht je al een domeinnaam weten dan kun je hem wel alvast laten registreren kosten ook enkele euro’s per jaar.

•Zo zou ik het doen rustig opbouwen want anders zie je dadelijk door de bomen het bos niet meer. Er zullen ongetwijfeld leden zijn die het anders hebben gedaan dus zullen zij hopelijk hierop aanvullingen maken. Heb het maar summier proberen uit te leggen maar er komt toch wel een hoop bij kijken voor iemand die pas begint met WD en een eigen homepage etc.

Veel succes.
Door Boutje
We doen het stap voor stap,...zeker ! We zijn al begonnen met de website. Via WYSIWYG Web Builde 6 zijn er al wat modelletjes de reveu gepasseerd. Uploaden werkt prima, de voorbeeldsite`s werkten ook nog, dus we komen er wel!

Verder wil ik het t.z.t. toch gaan proberen met WD Live, zeker omdat op de site van WD de volgende zin vermeld staat:
"All you need is your own website, Weather Display set up to FTP live data, and Weather Display Live. There is no requirement for server side scripting technologies such as databases, php or asp - it really is that simple!"
Dat het instellen mischien wel eens een klus kan worden vindt ik niet zo erg, daar komen we met wat hulp wel uit, lijkt me.

Over die domeinnaam noemde je een "doorstuurservice abbonement" ? Is dat hetzelfde als, bij een eerder genoemd bedrijf in deze discussie, het zgn. doorschakelen? Zoals deze zin ; " Wij registreren de domeinnaam op uw naam en schakelen de domeinnaam vervolgens door naar een webadres naar keuze. Dit webadres kunt u via onze klanten site op een later tijdstip altijd weer aanpassen. "
Daar zijn bij dit bedrijf geen extra kosten mee gemoeid!

Alvast bedankt voor je reactie !