Algemeen forum voor discussie over de website
Door osjohn
tinuz97 schrijft:
whozee schrijft:
De nieuwe GRATIS virusscanner van microsoft werkt weinig vertragend en goed.
Draai deze scanner op een Asus mini box met Windows 7.

Zie: http://www.microsoft.com/Security_Essentials/

Nee dank je,komt uit de bus als erg slecht ;)
http://security.nl/artikel/22931/1
om te onderbouwen....avira komt altijd wel als 1 van de beste uit de bus.
Zoals je ziet de microsoft scanner........

Martijn, dit is wel een oude test, Microsoft heeft een geheel nieuwe virus
scanner nu.

John
Door petergroeneveld
etab schrijft:
Ik heb een minilaptop draaien met mijn weerstation.
Daar staat verder helemaal niets op.
Nu zie ik dat de virusscanner nog best wat aandacht vraagt van die laptop.

Nu vraag ik me af. Het enige wat ik doe is die pc op de kast zetten en laten uploaden.
ik haal dus niets binnen. de firewall van XP staat wel aan.

Kan ik die virusscanner niet uitzetten? Ik internet er namelijk verder helemaal niet mee

Gebruik een mini-ITX pc alleen maar met Windows Vista en weersoftware, zonder antivirussoftware etc. Benader deze pc via een laptop met Ultra-vnc, die met MS-Essentials is beveiligd werkt perfect zo en is nog gratis ook. :) De mini-ITX is een half jaar geleden door mij gebouwd en draait sindsdien onafgebroken op deze manier.
Door JozBaz
Ik denk dat het ook van belang is of je een router/firewall met bijvoorbeeld NAT gebruikt in je thuisnetwerk. Dit vormt een aardige beveiliging en als je PC daarnaast verder niets anders doet dan weerstationdata en dergelijke uploaden, dan heb je volgens mij echt geen virusscanner nodig. Ik heb recentelijk MS Security Essentials aangezet na 2 jaar zonder Antivirus te hebben gedraaid - hoewel ik nooit problemen had. Het risico zit vooral in het bezoeken van twijfelachtige websites en het downloaden van illegale s/w (KaZaa en dergelijke).
Maar ach, MS Security Essentials is gratis en heeft geen merkbare invloed op mijn PC performance, dus baat het niet, dan schaadt het ook niet. ;)
Groeten,
Joz
Door wthus
gerrit32 schrijft:
Deze virusscanner heb ik vervangen door AVG.
Deze is gratis en goed. Heeft ook een paar vervelende dingen maar merk je niets van bij 24/7 bedrijf.

Ik heb onlangs na jaren gebruik AVG eraf gehaald. De nieuwste versie vertraagde het systeem soms enorm en dat was niet uit te schakelen gezien die processen (denk scans) ongevraagd op de achtergrond werden gedraaid. Nu ik AVG eraf heb loopt de PC (quad core AMD, 4 GB) weer goed door. Via Xs4all maar MCaFee geïnstalleerd en dat loopt al wat beter.
Door etab
Ik had ook AVg draaien maar die was juist vertragend.

Overigens draai ik niet in een netwerk met de laptop.
Door WTB
hallo
Hier is een link naar Panda Cloud is een gratis
virusscan en vertraagd je pc niet heb hem zelf ook werkt goed
gebruik het nu een maand en geen probleem het proberen waard
gr marcel

http://www.cloudantivirus.com/en/
Door gerrit32
AVG had ik op een laptop.
Deze heb ik nu vervangen door Panda Cloud om uit te proberen.
AVG heeft de onhebbelijk eigenschap om direct na opstart een update uit te voeren.
Die laptop is al niet een van de snelste.
Hierdoor was hij de eerste minuten vrijwel niet gebruiken.

Op de andere PC's heb ik AVG staan maar daar merk ik niets van.
De weer PC is snel genoeg en staat 24/7 aan waardoor ik helemaal niets merk.

Iedere virusscannner heeft wel iets waar iemand niet blij mee is.

Groet,
Gerrit
Door wslangerak
Dit is toch een meer voorkomend misverstand. Een weer-pc die met internet verbonden is om te uploaden is echt wel vatbaar voor virussen, dos-aanvallen etc. ook al wordt er verder niets mee gedaan, dus niet gebrowsed e.d.
Dus alleen het simpele feit dat hij een internetverbinding hééft is al voldoende reden om een anti-virus programma te hebben draaien. Helaas....
Door gerrit32
Ik draai nu met Panda Cloud op de laptop.
Het werkt wel degelijk sneller dan AVG, zeker bij het opstarten.

Ik denk dat ik de virusscanner op de weer PC ook tzt vervang.
Zonder virusscanner lijkt mij geen goede zaak.

Goeie tip marcel.

Groet,
Gerrit