Algemeen forum voor discussie over de website
Door Doornenburg weerstation
zal de eerste zijn, maar ik ga onder deze voorwaarden niet akkoord.
Meteoconsult komt op die manier erg gemakkelijk en heel goedkoop aan data en wat komt er voor terug? Zij vragen overal geld voor en hebben op deze manier ineens een 135-140 extra stations erbij. Nee sorry, laat ze dan maar netjes betalen voor de data of voor de weeractueel server.

gerard
Door mavlo77
Doornenburg weerstation schrijft:
Meteoconsult komt op die manier erg gemakkelijk en heel goedkoop aan data en wat komt er voor terug? Zij vragen overal geld voor en hebben op deze manier ineens een 135-140 extra stations erbij. Nee sorry, laat ze dan maar netjes betalen voor de data of voor de weeractueel server.

gerard

Maar wie betaalt, bepaalt... Dus da's ook niet handig. Wel moet er denk ik een duidelijke afspraak komen. Het blijft een commercieel bedrijf dat geld wil verdienen, waar op zich niks mis mee is. Maar het lijkt me dus vervelend dat de site zo langzaam maar zeker voorwaarden voorgeschoteld krijgt, en je op een gegeven moment een gratis light abonnement krijgt, waarbij je dus alleen de simpele zaken hebt (en Meteo Consult al je gegevens), en een betaald abonnement voor andere ontwikkelingen en daarbij ongevraagde zaken van Meteo Consult. Is misschien een beetje zwartkijkerij, maar op zich niet verkeerd de toekomstplannen goed in beeld te houden.
Door Douwe1971
Hoi beste Luc,

Mooi man dat je website nu al zo in de belangstelling staat ! Uiteraard wil ook ik hieraan mee werken. Dat lokale weer op maat is een leuke tegemoetkoming lijkt me. Wellicht nog een idee dat deze gegevens ook makkelijk te integreren zijn op de persoonlijke website van de weeramateur?

We horen nog van je. :)

Mvg Douwe

P.S.
Voor de 'doemdenkers' onder ons... ;)
Vergeet niet dat jij bepaalt tot hoever je de weergegevens van je station beschikbaar blijft stellen. Mocht het beleid je op een gegeven moment niet meer aanstaan, dan kun je toch heel simpel stoppen met uploaden? Maar ik ga er in ieder geval vanuit dat het zover niet hoeft te komen hoor ! B)
Door Gianni
Dit lijkt me een fantastisch idee.
Van mij krijg je mijn goedkeuring.

Hopelijk, zoals andere weeramateurs vertelden in deze topic, blijft het wel openbaar en niet tegen betaling.

Ik zou zeggen, DOEN!!! ;)

MVG

Gianni Vermote
Door wsp
Doornenburg weerstation schrijft:

gerard

Hallo Gerard,

Je hebt inderdaad wel gelijk, maar ik zelf denk inderdaad dat dit voor Luc zeer aantrekkelijk is voor de kosten.
Zou ik inderdaad vernemen dat Luc hier bij niks vergaard, dan zeg ik ook nee, maar dat denk ik zelf niet.
het zou inderdaad wel leuk zijn als Meteo in samenwerking met Luc een mooie lokale weer voorspelling maken voor elk lokaal station zonder de reclame van Meteo, maar dat zou te fijn zijn, tegenwoordig gaat niks meer zonder reclame, helaas.
Door RZw
Luc,

Van mij mag je de data verstrekken. Voorwaarde is wel dat het niet voor een betaalde service gebruikt wordt. De lokale weersvoorspelling voor gebruik op de site van de amateurs lijkt mij geweldig!

Groeten Rene
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 45